Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

high-end kabler


Anbefalte innlegg

lurer på om det er noen vits i å legge mye penger i kabler.

i tilfelle trenger jeg 2 3-meter kabler og 8 patchkabler

noen forslag på fine ting? og hvor de kan kjøpes? fortrinnsvis fysiske butikker, i norge.

må være en god oppgradering i forhold til klotz la grange om det skal være noe poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilken forskjell det måtte være så vil jeg nok alltid heller bruke de ekstra pengene på gitarer/pedaler/forsterkere. Viktigste med en kabel for meg er at den er holdbar og godt laget.

Edit: Innså etter jeg postet at innlegget mitt ikke i det hele tatt svarte på det du spurte om, beklager det. 😆

Endret av Skullkrusher
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evidence Audio SIS er fantastiske patch-kabler. Dønn solide og null problem å montere. Jeg har har et par sett med Lava Cables også, og jeg har hatt litt trøbbel med kortslutning med dem. 

Hvis du vil ha minst mulig signaltap så er det bare distansen mellom gitar og første buffer som er viktig, kabel mellom pedaler og amp har ingenting å si. Det du vil ha er lavest mulig kapasitans (pF/m), og her er det veldig lite samsvar mellom pris og kvalitet.

Klotz La Grange har kapasitans på 65 pF/m, som er temmelig lavt. Du får neppe noe særlig lydmessig utbytte av å oppgradere dem. 

Et par nyttige linker:

https://www.coda-effects.com/2015/04/all-you-ever-wanted-to-know-about.html

http://www.ovnilab.com/articles/cablechoice.shtml

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har div hi-end kabler,bla div Evidence Audio og Van Den Hul.

Men foretrekker rimeligere DiMarzio kabler (Husker disse gjorde det veldig bra mot dyrere ting i en Guitar Player shootout med haugevis av kabler engang og)

Hamstret disse når dollaren var lav, så jeg tipper jeg har rundt 10 stk av de!🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å kjøpe en rull med Klotz sin Hi-end kabel og lodde på Neutrik sine gullbelagte jack plugger og XLR plugger. Lodder mann selv, blir det iallefall skikkelig gjort og får god kontakt :) Og er fint lite som slår klotz sine kabler på lyd og pris. Er ikke uten grunn for at alle studio og live teknikere bruker det. Er god holdbarhet/kvalitet og bra lyd. Også er Neutrik veldig slitesterkt!


Og vil mann gå helt bananas kan man kjøpe strømper i litt kule farge å tre på før mann lodder så ser det skikkelig hi-end ut!:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=braided+cable+sleeving&_sop=12

 
Begynn å lodde selv! Er gøy, får det akkurat slik du vil ha det og blir billigere :)

Endret av Soundmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips. jeg har slått meg til ro med at det ikke er så mye å hente, så dropper kablene. men etter en prat med en fyr på vintagegitar, regner jeg med jeg bestiller noen slike plugger og et par meter kabel fra evidence, og fikser litt lengre patchkabler for rackforsterkeren min, da de vanlige kablene er i korteste laget. de blir litt i spenn fra enhet tiil enhet.

 

har prøvd å lodde litt, men det ender generelt opp som en stor klump med tinn, istedet for de elegante loddingene du sikkert er i stand til å gjøre. hehe.

Endret av mislykketmusikant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.