Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Compressor... hvor/hvordan


Griffin

Anbefalte innlegg

Hallais Ballais...

Les gjerne hele innlegget først... spørsmålene ligger sist....

Jeg sitter her med prosjektet mitt og funderer litt... og trenger noen å stange hode mot. Jeg har en Boss ES-5 switcher. Jeg har funnet ut at jeg kan ved Cnum funksjonen dra hele Mobius ut av sløyfa og kjøre pre/post oppsett slik at jeg kan velge selv om jeg kjører den før eller etter vræng... i tilfelle så ser plutselig oppsettet mitt slik ut:

1. Xotic Wah
2. Strymon Mobius Pre-drive
Loop 1. Thorpy FX Fuzz
Loop 2. Free the Tone MS-2V (for low gain gitar soloer)
Loop 3. PettyDrive Chime Side (for rytme)
Loop 4. PettyDrive Iron Side (For litt ekstra gain gitar soloer)
Loop 5.
3. Strymon Mobius Post-drive
4. Fight Time Delay

Det jeg åpenbart kan gjøre er å bruke en loop til en Compressor... hvilken spiller ingen rolle da en kan mikse og sjalte loop rekkefølge etter eget godtbefinnende med Boss ES5.
Slik jeg har forstått så er det også en grei bruk å sette Compressor etter no low-gain greier, så kan kanskje settes i samme loop som og etter Free the Tone MS-2V. Da vil jeg kunne bruke den ledige loopen til annet gøy som f.eks. en oktaver... 

Jeg har ingen fast plan eller formening om hvordan jeg vil bruke en Compressor... jeg synes det er litt kult til enkelte ting, men er noe upløyd mark for meg. 
Jeg spiller hovedsaklig Blues, BluesRock og god gammel rock... så basisbehovene er små, så dette er for ett litt mer kreativt brett, men kommer til å holde meg til "sjangerne".

Topic of discussion

1. Noen andre tanker på hvordan jeg kan få til noe tøft med å passere en compressor her ett sted?
2. Anbefalinger til compressor (lav pris og lite fotavtrykk gir plusspoeng)
3. Evt. hva annet kunne en ledig loop bli brukt til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompressoren er det første i rekka hos meg, men jeg bruker den mer for å jevne ut signalet enn som en faktisk effekt. Har en MXR Dyna Comp stående på minimal sensitivity og maksimal output, og den står alltid på. Jeg aner ikke om dette er "korrekt" måte å oppnå dette på, men i min signalkjede funker det i alle fall veldig bra. Det jevner også ut nivået mellom clean og distortion veldig bra

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Comp før vreng ødelegger dynamikk man får ved å rulle ned volum, syns også den ødelegger attacket og grøter til. Men den er kjekk for å utjevne volum og har satt den etter phaser, dist, chorus/flanger/mod-effekter. Da er volumet ved sweep opp og ned i frekvens/pitch og clean/dist jevnere. Bruker analogman bicomp, da har man både transient comp med minimal lydpåvirkning samt hard comp dersom man ønsker Gilmourish solo... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Siste aktive tråder

    • Hei, Jeg trenger en ny sadel (for E-strengen) på broen på min Fender American Performer Precision Bass. Se vedlagte bilder. Så vidt jeg kan se er den lik den på American Delux bassene. Jeg håper å få tak i en uten å måtte kjøpe en komplett ny bro. Kanskje noen her har en liggende etter å ha byttet ut broen på egen bass?  
    • Takker. Sender mail til Line 6 Support som bare kommer med svada..
    • Senderen funker ikke med g30. Senderen funker med g70 og g75…
    • Ja, stemmer det. Line 6 boksen har kanskje ikke saueplage.(EDIT: hahaha. Squelsh) Blander utstyr. Kikket over manualen på den nå. Ser ut til at det rådes til å ha den unna diverse utstyr og andre «høye» pedaler etc. for min del er denne nå egentlig ubrukelig.    så jeg må også på leting etter noe nytt. Jeg vet jeg vil ha en digital sender og mottaker, men jeg vil ikke ha noe 2.4 ghz utstyr. Alt for mange usikkerhetsmomenter når det kommer til wifi teknologi. Kjipt å få dropouts fordi publikum har smarttelefoner egentlig.   kanskje noen andre har noen gode råd for hva som funker bra?   kan anbefale å se denne videoen. Forklarer mye     
    • Takker! Ja tragisk nok så bruker de andre i bandet G30 (som jeg selv hadde før) og det funker uten problemer. Du skrev "squelsh funksjonen", mente du scan for best channel? Den bruker jeg alltid.  Ja den er vel dårligere pga den ikke har antenne, mens det har jo G30. Men vet du om senderen funker med G30? Og vet du om andre bra trådløse systemer?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.