Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

To pedalbrett og en eske sjokolade


Anbefalte innlegg

Bare for å spørre, ettersom jeg er forutinntatt og trodde du utelukkende spilte på gamle, fintlåtende forsterkere; skal du bruke de selv? Og dersom svaret er ja vil jeg gjerne få spørre om i hvilke settinger du tenker å bruke den/de, og hvordan du synes de måler seg opp mot den ekte varen. Har jo sett listen over amper/cab du har/har hatt, og det er mektig lesning. Lurer derfor på om du ser på AX8 som en fullgod erstatning, eller om det er av transport- eller andre hensyn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Skoggy skrev:

Bare for å spørre, ettersom jeg er forutinntatt og trodde du utelukkende spilte på gamle, fintlåtende forsterkere; skal du bruke de selv? Og dersom svaret er ja vil jeg gjerne få spørre om i hvilke settinger du tenker å bruke den/de, og hvordan du synes de måler seg opp mot den ekte varen. Har jo sett listen over amper/cab du har/har hatt, og det er mektig lesning. Lurer derfor på om du ser på AX8 som en fullgod erstatning, eller om det er av transport- eller andre hensyn. :)

Jeg tipper han skal bruke de som bokstøtter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Skoggy skrev:

Bare for å spørre, ettersom jeg er forutinntatt og trodde du utelukkende spilte på gamle, fintlåtende forsterkere; skal du bruke de selv? Og dersom svaret er ja vil jeg gjerne få spørre om i hvilke settinger du tenker å bruke den/de, og hvordan du synes de måler seg opp mot den ekte varen. Har jo sett listen over amper/cab du har/har hatt, og det er mektig lesning. Lurer derfor på om du ser på AX8 som en fullgod erstatning, eller om det er av transport- eller andre hensyn. :)

Disse to er kjøpt inn til Beatles-prosjektet vårt. Har kjørt Vox AC30 med riktige stativer o.s.v. så langt. Og vi har brukt en 1965 Vox AC50 rigg på bass.

Nå slipper vi å ha "live-riggen" til Beatles på scenen, siden vi har kommet til 1967. Kunne tatt med flere vintage amper ut, men på veien får de juling.

Derfor gjør vi et forsøk på å kjøre gitarer rett i PA og monitorer denne gangen, så får vi se. Sist jeg prøvde det var på slutten av 90-tallet.

Funka dårlig da, men så får vi se om dette fungerer nå.

La merke til at overgang fra AX-8 til PC manglet i pakka. "Snille-Cliff" må tydeligvis spare inn penger her virker det som.

Merkelig, siden den overgangen er med i de rimelige Fender Mustang ampene.

Endret av GunnarpåMo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladen så jo bra ut, fikk ikke det når jeg kjøpte direkte fra "snille cliff" i USA. AX8 gjennom PA funker antagelig bedre for helheten enn hva AC30 mikka vil gjøre, f,eks med en Ric 12 så er det et lydverk av dimensjoner som også er voldsomt i OKH med volumet på forsterkeren på under halv fart. Største utfordringen er for de to som skal spille på digitalt med "ferdig mekka lyd ut" isteden for på tradisjonelle forsterkeren. Lykkeligste kællen i forestillingen vil være lydkællen som kun har trommer akustisk på scenen og har full kontroll på alt mulig annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.