Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, bestemte meg for å lage en mosrite ventures/univox hi flier inspirert fuzzgitar i 25.5" skala. Har aldri gjort det før så dette blir spennende.

Har vært å hentet et gammelt kjøkken furubord (med rester av saus) som ble gitt bort på finn.no og limte det sammen med plywood.

Det blir mastery tremolo og bridge, planlegger å bruke jazzmaster pickups men har ikke helt bestemt meg for hvilke, står mellom 65 avri, seymour duncan antiquity 1, heller mest mot avri hvis det ikke det dukker opp noe spennende brukt et eller annet sted :) Halsen blir mest sannsynelig en squire strat som en kamerat har liggende. 

Har akkurat sagd ut kroppen for hånd, da jeg var redd for at plywooden skulle flise opp, neste blir å skaffe en fres.

moss2.jpg

20170204_201020.jpg

• Liker 10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, El_Aba skrev:

Hvordan bærer dette i vei da? 

Ser fint ut!

Hei, Har fått tak i en fres og fikk avrundet litt på gitaren, desverre passet ikke den "template" eller mal fresestålet med overliggende kulelager til denne fresen så da får jeg så om jeg velger å frese ut til hals, pickuper, tremolo og kontrollplata for frihånd.

I dag fikk jeg raspet vekk endel flekker fra saus og fikk lagd plass til magen min på gitaren, ble litt sår på fingra så tar en pause :)

moss2 (1).jpg

moss3.jpg

moss4.jpg

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å si at jeg fikk tak i noen pickuper også, det ble seymour duncan jazzmaster antiquity 1 i bridge og en japansk jassmaster pickup i neck.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, Jisolbak skrev:

om jeg velger å frese ut til hals, pickuper, tremolo og kontrollplata for frihånd.

:)

moss2 (1).jpg

moss3.jpg

moss4.jpg

Det høres risikabelt ut. Jeg ville fått tak i en fres med kulelager eller laget en mal som kan brukes til anlegget på fresen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nestenferdig.thumb.jpg.4c68024cc8c57e4687b8dd4db0377c84.jpgDa har jeg fått på plass det meste, det ble en seymour duncan antiquity 1 i bridge og en fender japan jazzmaster pickup i neck. Har ikke noe ordentlig forsterker men det låt ganske bra :)

nestenferdig.jpg

Endret av Jisolbak
  • Liker 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da begynner gitaren å bli ferdig, brukte den siste skiva til The Mansters som plekterbrett, gjenstår å skjerme den og kjøpe noen ledninger så jeg får festet på en 3way switch. Fikk hjelp til å male gitaren av min 6 år gamle datter, så dette ble ett hyggelig prosjekt :)

20170317_032713-1-1.jpg

Endret av Jisolbak
  • Liker 12

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurdert sorte pickupdeksler? Tror kanskje LP-plekterbrettet hadde kommet litt mer til sin rett da. :)

Ellers..., veldig tøff!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, behold pickupdekslene dine og den vil kle et sort Les Paul plekterbrett. 

Endret av Rottenikken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

U high bro? Det kommer jo ikke til å funke i det hele tatt.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten misforståelse her?

LP- LongPlay vinylplate, kan spilles av på en platespiller.
LP- kortform for Les Paul, gitar av merke Gibson

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 3/17/2017 at 13.19, Jisolbak skrev:

Da begynner gitaren å bli ferdig, brukte den siste skiva til The Mansters som plekterbrett, gjenstår å skjerme den og kjøpe noen ledninger så jeg får festet på en 3way switch. Fikk hjelp til å male gitaren av min 6 år gamle datter, så dette ble ett hyggelig prosjekt :)

20170317_032713-1-1.jpg

Digger den hjemmelagde looken, den har karakter i bøtter og spann ??

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi trenger sånne tråder også, ikke bare tele les Paul og strater i byggeetrådene. Fantasi og mixing er tingen. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Brattanorski
      Hei og hopp! 

Jeg tilbyr rimelig undervisning i el-gitar, hjemme hos meg i Dalbakkveien i Oslo. Ca 5min fra Godlia t-bane stopp.  Selv er jeg låtskriver og utøvende musiker, men også tidligere musikkstudent ved Staffeldts i Oslo. Jeg 26år og har spilt gitar siden barneskolen

Metodikk:
      Jeg baserer mine kurs på hva eleven selv ønsker å oppnå. Hva er ditt mål?

1. Er du viderekommen og ønsker å bli dreven på rask alternate picking så fokuserer vi på teknikk (da kan vi nerde og ha det gøy!)
      2. Er du nybegynner, så starter vi lett og jobber mot å kunne spille den musikken du selv hører på

Jeg ønsker først og fremst at du skal lære å kjenne hva som definerer DEG som gitarist og hvordan DU låter. Det synes jeg er kjempe spennende. Da kan vi skreddersy et opplegg rettet mot dine mål og preferanser. Jeg er resultatorientert og tålmodig. Er blitt fortalt at jeg har gode pedagogiske egenskaper og kan forklare avanserte konsepter på en forståelig måte.

Jeg tar foreløpig 200kr timen (45min).
      Send meg gjerne en melding så tar vi en prat.
      Bjørn.

Her er en liten link så dere kan se hva jeg bruker mine dager på :)
    • Av juzzizhow
      Denne startet livet sitt som en 6m18Vib combo fra Weber.
      Etter mye lodding, modding og skruing har den nå sikringer på begge B+ "fasene", EZ81 likeretter, PPIMV, Kanalswitch i stedet for to/4 inngagner e.t.c .... Bærer noe preg/spor av skruing/mekking !
      Trafoene er fra Tubeampdoctor. 
      Celestion Greenback høyttaler ... 

Selges for 2000,- ! Prized to go, hentes i Asker.

• Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
    • Av Rokamy
      Noen som kan hjelpe med en verdivurdering av denne gitaren som jeg kjøpte i begynnelsen av 80?
      Meget lite brukt og i meget godt stand.

• Av Jaden
      Vurderer å selge min Tom Anderson fordi den ikke lenger blir brukt.
      21000 kr
      Har ligget i kassen sin de siste 1-2 årene og bare brukt hjemme.
      Dette er en Short Drop Top Classic med 24.75" scale length, ikke 25.5" Følger med original kasse og vibbearm.
      Det er noen "riper" og vanlig bruksslitasje på gitaren.
      Spør eller PM for mer info og/eller flere bilder.

Legger ved bilder av gitar og av spesifikasjoner. Serienummer er 12-11-13N

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.