Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGOD - Husemoen


Griffin

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ptr skrev:

Fett, grattis! Hva skal du ha custom a? 

Inlays blir custom design, det faktum at det er H/S/S, kropp som typisk Fender Select Jazzmaster 2013 (kantlist og hvelvet topp), ikke plekterbrett, plassering av knotter, 5-way switch, matchende headstock og kantlist på hals... for ikke å nevne størrelse/form på halsen... jah...
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landet på finish da? Noe glorete greier som topp, eller plain? Blir gøy å følge (dvs det hadde vært stilig om vi kunne fått innblikk, dvs bilder, i prosessen).

(Egentlig savner jeg bare noen durabelige byggetråder med nerdedetaljer... Det er for all del noen fine bidrag her på forumet, men jeg liker godt tråder som beskriver alt i detalj, hver eneste høvelspon, sagtak, pussekorn, løsemiddelskade, avkuttede fingre....)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Landet på finish da? Noe glorete greier som topp, eller plain? Blir gøy å følge (dvs det hadde vært stilig om vi kunne fått innblikk, dvs bilder, i prosessen).

(Egentlig savner jeg bare noen durabelige byggetråder med nerdedetaljer... Det er for all del noen fine bidrag her på forumet, men jeg liker godt tråder som beskriver alt i detalj, hver eneste høvelspon, sagtak, pussekorn, løsemiddelskade, avkuttede fingre....)

Blå burst topp... Kan se om jeg får linket til bilder han evt. legger ut, men utover dette så har jeg lite kontroll på byggeprosessen altså :)
Tror det skjer en del mellom bildene har tar...

Bra jeg ikke bor på Lillehammer... for da hadde jeg nok vært innom ett par ganger i uka for å se progress. Hadde blitt persona no grata temmelig kjapt :D 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎12‎.‎01‎.‎2017 at 9.19, Truckstop Chuckie skrev:

Landet på finish da? Noe glorete greier som topp, eller plain?

Tenkte utdype litt... Jeg er ute etter en blå burst gitar. Jeg har oversendt Husemoen bilder av typiske farger jeg synes ser snacks ut... dog uten de framtredende bølgene som blir litt vel fjonge.... Foretrekker mer "tiger stripete" treverk slik som den som ligger framme på siden hans for tiden (for dere som får den opp)

Vedlagt er bildeeksempler... og ja, jeg har lagt merke til at de er noe forskjellig, men det er fordi jeg tenker han kan få en feeling med mine preferanser og så komme med noe der.

NWS Eksempel 1.JPG

NWS Eksempel 2.jpg

NWS Eksempel 3.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, gitarleik skrev:

Hei. Hvor lang ventetid(varierer sikkert veldig) og byggetid er det hos Husmoen ? 

Er ikkje så aktuelt for meg nå, men hadde vert interessant i fremtiden 

 

Det varierer litt har jeg oppfatning av. Har han akkurat tømt ordreboka? skal han lage en serie med akustiske eller elektriske? Du må nesten spørre ham når det er aktuelt. For min nå så snakket han om levering i midten av mars, men det er noen ting han venter avklaring fra meg på også og spørsmål jeg må ta stilling til underveis. Sist gang jeg bestilte hos ham så tok det vel ca. 3-4 måneder om jeg ikke husker helt feil. Mener jeg bestilte i september og fikk den rett før jul.

Tips: Ikke prøv gitar av ham før du er klar til å legge inn bestilling :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.1.2017 at 9.45, Griffin skrev:

Blå burst topp... Kan se om jeg får linket til bilder han evt. legger ut, men utover dette så har jeg lite kontroll på byggeprosessen altså :)
Tror det skjer en del mellom bildene har tar...

Bra jeg ikke bor på Lillehammer... for da hadde jeg nok vært innom ett par ganger i uka for å se progress. Hadde blitt persona no grata temmelig kjapt :D 

Husemoen er så hyggelig at du sikkert hadde fått lov til å bo der under byggeprosessen?

Blir spennende å se!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Griffin skrev:

Det varierer litt har jeg oppfatning av. Har han akkurat tømt ordreboka? skal han lage en serie med akustiske eller elektriske? Du må nesten spørre ham når det er aktuelt. For min nå så snakket han om levering i midten av mars, men det er noen ting han venter avklaring fra meg på også og spørsmål jeg må ta stilling til underveis. Sist gang jeg bestilte hos ham så tok det vel ca. 3-4 måneder om jeg ikke husker helt feil. Mener jeg bestilte i september og fikk den rett før jul.

Tips: Ikke prøv gitar av ham før du er klar til å legge inn bestilling :) 

Skjønner, uansett takk for svar. Var berre iforhold til om det var snakk om ca halvår eller type minst 1 år. 

Hehe har berre prøvd ein av gitarane hans, og den hadde "heldigvis" ein halsprofil som passet meg veldig dårlig (men ellers var den veldig bra). 

Eg var også med nokon innom han, men var bevisst på å ikkje prøve ? Har flyttet vekk fra innlandet no så bør gå bra ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Holder bare litt liv i denne mens jeg venter... har jo mest lyst å ringe daglig for å høre hvor han er i løypa ? 
Husemoen har jo hatt den nettsiden sin på vent ei stund nå, men den kom tilbake i kveld... så da kan jeg vise hvilken gitar jeg tok utgangspunkt i.

Jeg var innom Stratocaster (men har en superknall Jeff Beck Strat), innom Les Paul (men har en fantastisk R7)... og jeg liker at en ikke roter til ett godt design som f.eks. HB/SC/SC på telecaster... men Jazzmaster er jo beintøft og det er gjort så mange varianter av den typen fra før at det går nesten ikke å rote til... så da ble det jazzmaster stilen...
 

NWS, J-Style

 

 

J-Style.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Liten oppfølger... jeg fikk en kompis som er noe bedre med tusj enn jeg til å tegne opp bestillingen slik at jeg får en liten preview og kanskje ser litt hvordan det blir seende ut. Blir spennende å se resultatet... sist gang ble gitarene mye finere enn jeg hadde forestilt meg (IMHO) ?

NWS Jazzmaster on order.JPG

Endret av Griffin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.