Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hum og jording på Stratocaster


Anbefalte innlegg

7 minutter siden, space skrev:

kjøpte sånn på den lokale forhandleren, betalte hundrelappen. Jaja , de skal jo leve de også.? men hovedpoenget er at den virker veldig godt.

Endret av arneK
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ofte jeg kjøper lokalt til "overpris" selv, for å få det med meg med en gang. Er jo uansett ikke noen stor investering.

Kobbertapen leder strøm på begge sider, så en trenger bare å overlappe tapingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, CastorFiber skrev:

Du kan bruke kobbertape, eller aluminiumstape. Du kan også lime på litt alufolie.

Jeg gjorde en test for noen år siden her på forumet med alutapen fra Biltema. Den fungerer helt fint, så sant du bretter inn den ene kanten noen mm. Limet er ikke konduktivt.

Tredje dag uten elektrisk gitar nå... Venter fortsatt på svar fra en som kan dette. Jeg skal ringe han etter jobb. Dette er ikke min sterkeste side... Utrolig nok. Men jeg er sugen på å gi det et forsøk fordi det høres logisk ut at jeg må bruke kobber eller alutape. Med aluminium tape må man ikke lodde over skjøtene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at jeg bruker aluminiumsfolie og hvilket som hels lim? superlim aktig? samme om jeg limer litt over hverandre og alt må ikke være i ett? si at jeg har en skjøt må jeg da brette den ? samme hvilken side av aluen som er ned? kan jeg lime skjøten fast ? Oppskrift på dette anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Der jeg har brukt alufolie har jeg bare stappet den nedi, og klemt den inn til sidene. dobbeltsidig tape et par tre steder. Alufolien er jo ganske stiv, så den beveger seg ikke nede i hulrommet. Trenger ikke brette alufolie. den leder på begge sider. Jeg har vel den blanke siden opp i den ene gitaren jeg har brukt det.

Kobbertape ser litt mer "pro" ut da.

DSC_0007.JPG

(Mangler en liten flik øverst der da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden den stort sett sitter på plass av seg selv, trenger ikke limet å dekke over alt. Legg på noen klatter, du. Du kan handle såkalt grillfolie hvis du får tak i. Den er litt tykkere enn vanlig alufolie, og det er nok ikke noen ulempe. Sånn kobbertape det er snakk om her, med ledende limflate, får du nok ikke tak i noen av de stedene du nevner. Det er mulig de har på gitarist.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.