Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hum og jording på Stratocaster


Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Arkadian skrev:

Å, joda! Gode, gamle Felleskjøpet har kobbertape. Siden du bor i Østfold, har du vel opptil flere butikker å velge mellom. https://www.felleskjopet.no/butikk/hus-og-hage/saavarer-hage/saapotter-og-utstyr/kobbertape-mot-snegler-50287494/

 

Ja, det stemmer! De har :) men som sagt så gir jeg oppgaven til en som har peiling, men nyttig info uansett :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gitaren på mandag og den er nesten støyfri. Litt må man vel regne med? Er fortsatt littergran, men noe en kan leve med. Det var en kortslutning i det ene tone potmetere. Hvorfor? Ikke spør meg, hehe. Han sa en ledning eller noe var borti ett eller annet (no idea). Han byttet neon ledninger. Viktigst av alt jeg digger den som den er nå. Justert og intonert :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre tips i stedet for det på bildet. Hvis dere kan tegne i 3D (eller noen gjøre det for deg) så lager du en 2,5mm tykk stålplate på 20x30x25mm. Den sak ha 3 hull. To hull er bare for å skru den fast i bodien og det tredje hullet er til å skru en liten kabelsko fast til platen og ned i treverk. i kabelskoen henter du jording. Det er en fin løsning feks for Les Paul også. Du setter jording under nedre humbucker.

dette firmaet kan printe jordingsplaten i stål for deg: http://www.shapeways.com

Da slipper du dette. 

Jeg tegnet nettop en jordingsplate på 20x30x2,5mm som kan monteres under humbucker. Ta kontakt på PM om du trenger en.

 

dscf2420.jpg

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.