Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitar, teknikk og fart - et forskningsprosjekt


Straymond

Anbefalte innlegg

9 timer siden, skela skrev:

Nei det bør være noen hurtige partier for å gjøre temaene spennende. Men man behøver ikke overdrive og det finnes mange måter å oppnå effekten på (også rytmisk). Man kan også benytte legato eller en ekko-boks :-)

Så Albert King + flere er ikke "gode musikere" siden de ikke gjør "temaene spennende". Steike være, jeg lærte noe nytt i kveld. Nå er jeg litt krass og håper at moderatorene tillater en god debatt på dette ellers steindaue forumet.

Endret av Brötthäst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, The Euphor skrev:

Dersom du ikke kan spille musikken du vil spille fordi du ikke kan spille raskt nok, øv på å spille raskere. Spiller du glatt musikken du vil spille uten problemer, ikke øv på å spill raskere.

Eller spill annen type musikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller du en annen type musikk du vil spille uten problemer, ikke øv på å spill raskere.

Det vil jo likevel gå en nedre grense for hva som er morsomt å spille. Du kan alltids senke ambisjonsnivået, men skal du ikke gidde å øve på å spille raskere kan du jo like greit slutte å bende rent. Så kan du droppe å spille i rett toneart, og æsj, akkorder låter aldri bra, ta bort akkorder. Så kan du selge gitaren og kjøpe noen frimerker som gir hygge på sene kvelder.

Eller du kan legge inn litt innsats og ha det morsomt på egne premisser, uten begrensninger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde så godt jeg kunne å være nøytral og ha fokus på forskningsdata i tråden jeg lagde, men dette er nok et bevis på at så fort fart og gitar blir nevnt i samme setning så tar ting fyr.

 

Jeg er fortsatt spent på hva slags data denne undersøkelsen vil gi. Ren hurtighet er jeg for lengst mettet på. Marcus paus og malmsteen sørget for dette for mange år siden :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som virkelig hadde vært interessant var om Grady tok et skritt tilbake og utvida horisonten litt. Det er folk med fantastisk plekterteknikk i andre genrer enn de folk bruker skinnbukser i. Country-gitaristen Scotty Anderson, jazzgitarister som Tony DeCaprio, Jimmy Bruno og hele Benson-skolen, for å nevne noen.

Endret av OsamaFetLaden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
Den 3.4.2016 at 13.36, OsamaFetLaden skrev:

Det som virkelig hadde vært interessant var om Grady tok et skritt tilbake og utvida horisonten litt. Det er folk med fantastisk plekterteknikk i andre genrer enn de folk bruker skinnbukser i. Country-gitaristen Scotty Anderson, jazzgitarister som Tony DeCaprio, Jimmy Bruno og hele Benson-skolen, for å nevne noen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

For de som driver med "alt mulig" så syns jeg fremdeles episoden med Marshall Harrison er absolutt blandt de aller beste. Utrolig fett hvor absurd smooth han veksler mellom alternate, hybrid og sweep. 

Har ikke sett den ennå, men allsidigheten du viser til får meg til å tenke på Scotty Anderson og Tommy Emmanuel. TE trenger vel ikke hybridteknikk, med tommelplekter, som han også flatpick-er med. Jeg klarer knapt å holde et tommelplekter.

Endret av OsamaFetLaden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han derre flinkis-fyren som et lite øyeblikk var med i Megadeth bruker vel også tommeplekter... Bruker det for det meste som vanlig plekter tror jeg, før han peiser på med 8-fingers tapping. 

Jeg har store problemer med å gjøre streite og typiske elgitarting med tommelplekter. Null stress på dobro/pedalsteel/banjo og lignende hvor det liksom er teknikken man bedriver...., men på elgitar? Hæææ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Truckstop Chuckie skrev:

Han derre flinkis-fyren som et lite øyeblikk var med i Megadeth bruker vel også tommeplekter... Bruker det for det meste som vanlig plekter tror jeg, før han peiser på med 8-fingers tapping. 

Jeg har store problemer med å gjøre streite og typiske elgitarting med tommelplekter. Null stress på dobro/pedalsteel/banjo og lignende hvor det liksom er teknikken man bedriver...., men på elgitar? Hæææ?

Dave har jo vært med siden starten ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har problemer med min Line 6 Relay G70 live. Den har fungert bra i mange år, men det har blitt mer ustabilt de siste årene. Til info så bruker de andre i bandet G30 fra Line 6. På soundchecks så funker alt fint. Jeg kan gå rundt hele scenen og mister ikke lyden. Men under konserten, med folk (og mobiltelefoner) i salen, så kan jeg knapt bevege meg bort fra mottakeren uten av jeg mister signalet.. Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette eller er hele oppsettet utdatert? Det merkelige er riktignok at G30, som er en dårligere og eldre modell, funker helt fint for de andre i bandet.. 
    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.