Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD 1977 Ibanez LP


stensen

Anbefalte innlegg

Etter mange anskaffelser av div Jem og RG'r beveget jeg meg litt ut på sidelinjen og skaffet

meg denne 1977 Ibanez LP Custom. Mener den heter 2350. Fint om noen kan verifisere.

Rakkeren er cool den. Mange mener vel at disse skal se matte og slitne ut. Men carnauba wax'n måtte frem.

Regner med at noen  andre Ibanez  haier så den. Men det sto Ibanes i annonsen og det er jo greit når

det er flere om beinet.

 

DSC_1088.JPG

DSC_1086.JPG

DSC_1083.JPG

Endret av stensen
skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NGD blir fort 99% "gratulerer med fet gitar" osv... Du har hatt mange coole NGD-tråder med tøffe shredsbanez-gitarer, så denne gangen tillater jeg meg å være lunken. ;) 

Jeg har hatt en slik Ibanez LP-kopi selv (to faktisk, begge fra '78, året etter din). De ser ut som en Les Paul, men føles ikke som en (bolt-on neck og etter hva jeg kan huske Fender-skala vel?). Det betyr ikke at det er noen dårlig gitar, men at den ikke er helt hva utseende skulle tilsi at den skulle være. Silver Series Jazz Bass-kopien jeg også hadde var det mere sus over uten at den var oustanding.

Prisen mange forlanger for disse bolt-on-modellene syns jeg er langt i overkant for høy i forhold til hva man faktisk får, om man kjøper de i god tro om at man får en 'fullblods' Les Paul. Allikevel, disse gitarene har en egen sjarm over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Truckstop Chuckie skrev:

NGD blir fort 99% "gratulerer med fet gitar" osv... Du har hatt mange coole NGD-tråder med tøffe shredsbanez-gitarer, så denne gangen tillater jeg meg å være lunken. ;) 

Jeg har hatt en slik Ibanez LP-kopi selv (to faktisk, begge fra '78, året etter din). De ser ut som en Les Paul, men føles ikke som en (bolt-on neck og etter hva jeg kan huske Fender-skala vel?). Det betyr ikke at det er noen dårlig gitar, men at den ikke er helt hva utseende skulle tilsi at den skulle være. Silver Series Jazz Bass-kopien jeg også hadde var det mere sus over uten at den var oustanding.

Prisen mange forlanger for disse bolt-on-modellene syns jeg er langt i overkant for høy i forhold til hva man faktisk får, om man kjøper de i god tro om at man får en 'fullblods' Les Paul. Allikevel, disse gitarene har en egen sjarm over seg.

Enig i din beskrivelse. Dette var et impuls kjøp fordi jeg måtte selge min 2007 Gibson LP standard for å finansiere en Jem 20th. Men når det er sagt så vil jeg ikke si at Gibson LP var så veldig mye bedre. Men det kan jo ha vært en mandags modell. Har ikke prøvd mange av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en grei og gammel gitar. Så lenge du betrakter den som et stykke historie, og trolig også en helt grei gitar det går an å lage musikk med, så er du i mål.

Noen Gibsongitar er det dog ikke når de gjelder kvalitet, men det er du tydeligvis klar over. Jeg har min gamle Ibanezbass fra 1974 fortsatt, jeg. Mer enn en dyktig bassist som har spilt på den har spurt om å få kjøpe den..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, CastorFiber skrev:

Gratulerer med en grei og gammel gitar. Så lenge du betrakter den som et stykke historie, og trolig også en helt grei gitar det går an å lage musikk med, så er du i mål.

Noen Gibsongitar er det dog ikke når de gjelder kvalitet, men det er du tydeligvis klar over. Jeg har min gamle Ibanezbass fra 1974 fortsatt, jeg. Mer enn en dyktig bassist som har spilt på den har spurt om å få kjøpe den..

Diskusjon om Gibson kvalitet VS Ibanez kan vel vare evig. Men jeg må si jeg ble overrasket over spillbarhet og klang på denne 1976 Dove Ibanez kopien som jeg fikk nesten gratis.

DSC_1031.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stensen skrev:

Er ganske sikker på at noe her faller i lydmessig smak.

Husk at for noen er det ikke lyd eller spillbarhet som står sentralt. Fantastisk samling! Min forholdsvis snevre erfaring tilsier at tilhengere av både det ene og det andre blir overrasket over JEM når de først tør prøve en. Kanskje greit at ikke alle tør å ta på seg neon, for det holder jo prisene litt nede. :)

Edit: Ser ingen RB!?

Endret av The Euphor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hyrcanian skrev:

Du uttaler deg temmelig kategorisk til å ha snever erfaring?

Kategorisk i forhold til min erfaring, ja, da jeg ikke har møtt noen som ikke har funnet ut at gitarene var minst på høyde med det de selv hadde som favoritter - det at de ikke liker form/farger får så være. Snever erfaring fordi jeg kun har hatt et fåtall modeller av nærmere 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Det ligger 3 stk på Reverb, men en fra Japan og to fra UK. Samme på Ebay, kun Japan og UK. I Norge er det vel bare å følge med på Marketplace på Facebook og Finn.no. Keg har også kjøpt gitarer på svenske blocket.se og tradera.com, men det medfører usetthandel og moms (som fra Japan og UK) hvis man skal ha den tilsendt og ikke tar en harrytur samtidig. Går også å legge ut en ønskes kjøpt-annonse på Finn og håpe på napp.
    • Jeg ønsker å avslutte min konto, vet ikke hvordan man gjør det
    • Noen som vet om hvor jeg kan få i tak på en epiphone g400 korina i Norge? Hadde en før men solgte den, nå angrer jeg.
    • Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.