Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beefy bridge-pickup, Telecaster


Duckling

Anbefalte innlegg

Hepp!

Som nevnt i "sist kjøpte" (Jada, NGD kommer snart, evt bare en galleritråd siden jeg har glemt NGD for de siste tre gitarene jeg har kjøpt) så har jeg fått skaffet meg en Squier Classic Vibe Telecaster. Er godt fornøyd med kvaliteten på både elektronikk og pickups, men da jeg ikke er så glad i super-twang brightorama lyd så vil jeg bytte ut bridge-pickupen med noe litt mer beefy. Noen som har tips til hva jeg bør se etter?

Jo billigere, jo bedre, men her er lyd hakket viktigere enn pris, selv om jeg ikke har tenkt å kjøpe Boutique-greier til mange tusenlapper. Som utgangspunkt kan vi sette prisområde fra GFS til Seymour Duncan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips så langt, folkens! SD Quarter Pound er vel det som virker mest lovende til nå! Demoer på nett låter bra, og prisen er ikke avskrekkende.

Lindy Fralin blir fort litt dyrt, Broadcaster litt for twangy (praktiserer ikke tonepot, eller noen som helst form for pot forsåvidt), og jeg vil fortrinnsvis ha single coils og ikke rail-stuff. Bare Knuckle var ikke så dyrt som jeg trodde, men litt mer enn jeg vil legge pickups i en Squier. (Ender på ca 1350 ferdig importert, får helt sett av QP til samme prisen).

Uansett, alt settes pris på, og flere forslag er velkomne! Fortrinnsvis da ordentlige singlecoils som ikke trenger bruk av tonepot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.