Web Analytics
Jump to content

Hva anbefaler dere av studio monitorer til Kemper?

GlobalRider

Recommended Posts

Hvilke studiomonitorer anbefaler dere til kemper?

Spiller kun hjemme i ett rom på 4x4m ca.

Tenkte først på yamaha hs5, men så leser jeg på nett at en del mener de ikke passer så godt til kemper.

Ser at enkelte anbefaler focal alpha 50.

Jeg spiller kun for morro og mikser ikke.

Har prøvd å google litt, men leser så mye forskjellig at jeg ikke blir noe klokere. Vil vanlige dødelige høre noen forskjell på de forskjellige studio monitorene i den prisklassen (<2500 pr stk)?

Jeg hadde Yamaha hs8m og de var temmelig gode til alt. Ingen farging av lyd, eller ihvertfall minimalt. Solgte dem kun fordi de var for stor. Har du plass til dem kan jeg trygt anbefale dem. Ikke er de særlig dyr heller. :)

Behringer 2030 og 2031 er kopier av en tidligere Genelec serie. Genelec er nok litt bedre... men koster 5x på bruktmarked. Også fordel med en viss størrelse på elementet til gitarspill...
Jeg hadde de nest minste og de funket brillefint til hjemmehygge på moderat lydnivå, men så klart ikke noe å bruke som referanse om man skal stille livelyd-nivåer....Tar med meg tipset om Behringer-kopiene. Må investere i noe når Axe-FX II kommer på plass....
Om du kun skal spille for deg selv, hvorfor ikke investere i en FRFR-topp ala dette?http://www.4sound.no/pa/hoeyttalere/aktive-hoeyttalere/electro-voice-zlx12pStår sånne på øvingsrommene jeg spiller i, låter fint med Kemperen min.
Er denne skikkelig FRFR? Nesten latterlig bra pris på den....

Er denne skikkelig FRFR? Nesten latterlig bra pris på den....

Noget usikker, vet at det er de Kemper-folka bruker til å demonstrere på messer og sånt, hvertfall.

edit: Sjekka, er FRFR. Låter fett som fy med Axe FX II.

Edited by død
  • Like 1