Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva anbefaler dere av studio monitorer til Kemper?


GlobalRider

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri prøvd 5'ern.

Men Rolf Graf (RIP) skrev i Musikk Praksis at det var stor forskjell på de og annbefalte på det sterkeste å gå for BM6A MKII isteden.

De låter ihverfall knallbra. Aner ikke noe om forskjellen på vanlig 6 og MKII, men google har sikkert noen svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Genelec har vært bransjestandard i en årrekke, men eksempelvis Adam og nevnte Dynaudio hadde jo en liten 'hype', om man kan bruke det uttrykket, for noen år tilbake... De kontaktene jeg har som driver med musikkproduksjon på semi- til helprofesjonelt (enten egen deltidsstudio eller som lydteknikker i NRK) nevner som regel Genelec først, så det er nok noe der, men nå sitter jo de med litt andre fasiliteter, dvs et kvalitativt mye bedre rom og ikke minst en arbeidsgiver som sitter på hinsides med utstyr. Jeg sitter og fiser avgårde i min lille gulvflisbelagte furtebu (kommer til å slenge på teppefliser straks vi får ryddet ordentlig opp i kaoset etter at vi flyttet i sommer). Er jo noe med å ikke brenne av et helt statsbudsjett på studiomonitorer når man kanskje kan klare seg mer enn OK med noen som koster en EU-kontroll x10. :)

Jeg kikker jo også hovedsakelig på bruktbarkedet. Dynaudioene jeg nevnte klokker inn på ca fem lapper for paret, brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye på Adam, men da i hifi-sammenheng. Fantastisk dynamiske og rentspillende høyttalere. Jeg har ikke noe problem med å tro at de fungerer minst like strålende i monitorsammenheng. Finner du noen i din prisklasse, så er de verdt en lytt, ihvertfall.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig bare hørt om Adam i studiosammenheng og da ofte om A7X (nærfeltsmonitoren, ikke bandet).

For å svare Skela, så opplever jeg at en 5-tommer gjør jobben sin bra til mitt bruk. Opplevde aldri at 8020-monitorene til Genelec var spesielt veike i bassen, og de har bare 4-tommer i bass/mellomtone-element.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.