Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strengebytte, etter 3 år...


askret

Anbefalte innlegg

Oppdaget plutselig at Kellyen min har hatt de samme strengene på i temmelig nøyaktig tre år nå! Og den er jevnlig i bruk...

Byttet til et sett Ernie Ball Slinky Cobalt, Engineered to maximize output and clarity, i følge innpakningen...

Ble iallfall mer crisp med nye, men om det er kobolt greia som gjør det er ikke godt å si!

Ellers har jo Kellyen Floyd Rose, og et greit tips når alle strengene skal byttes er å legge noe under Floyden før strengene tas av, da er det mye lettere å stramme opp igjen til rett nivå med nye strenger. Hele operasjonen tok ca. 15 minutter, så Floyd gjør ikke strengeskift noe komplisert..

DSC04302-800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

good man!

har brukt en tannbørste i 10 år på å lirke inn bak når jeg skal skifte strenger.

funker som ei kule.

Siden det er deg- regner med at du er nødt til å stå når du skifter strenger?

Så, for å få noe vett i posten, drister meg til å reklamere for denne, også: http://forum.gitarnorge.no/topic/51443-flytende-tremolo-for-dummies/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger gjerne opp råd fra dyktige gitarister, og prøver gjerne de tipsene som blir nevnt her på forumet.

I all enkelhet vil jeg bare melde at "tannbørstetrikset" ikke var noe for meg. Luktproblemer under tannpussen var egentlig det opplevde som minst ubehagelig. Nåvel, vi har alle forskjellige preferanser.
Jeg er kanskje for glad i å sitte mens jeg skifter strenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skiftet strenger på en gitar med Floyd, men er det ikke bare å bytte en og en streng om gangen, så slipper man problemet med at Floyden synker?

Kan jo være at det er behov for en liten rens av gripebrettet fra tid til annen, og da er det jo for de aller fleste mest hensiktsmessig å ta alle strengene på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.