Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Yamaha Studio Lord SL500


OsamaFetLaden

Anbefalte innlegg

Har option på en japansk 'Lesboa' (som en kompis en gang omtalte en Les Paul jeg hadde som) av denne typen. Den er fera tidlig åttitall. Noen som vet noe/mener noe om den? Treverk, kvalitet, osv.

Har fått serienummeret på den også. Dette er en gitar fra '81, IIRC. Fins det nettdatabaser eller fora man kan finne ut noe om en konkret Yamaha SL ut fra serienummeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har havna på mylespaul tidligere, v/ googling, men etter å ha registrert meg der---i dag---fant jeg en e-postadresse man kan henvende seg til Yamaha gjennom, så takk for tipset.

Ang. kvalitet på modellen er det veldig mye forskjellig som skrives der ute, fra at det er drit til at det er bedre enn Gibson CS, akkurat som når man generelt googler MIJ-kopier av ikoniske amerikanske gitarer. Det som er rimelig sikkert, så langt, er at modellnumrene sier en del om konstruksjon og materialer. De lavere modellene har bolt on-hals og billig tre, mens de høyeste har mahogny og ibenholt der Gibson har mahogny og ibenholt. Men når det gjelder SL500 står det noen steder at den er i mahogny der en GIbson er det, mens det andre steder står at de har lønnehals og agathiskropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har en 1978 Yamaha sl500s studio lord, helt orginal og syns selv den er like god som Gibson les paul standarden som han jeg spiller i band med har. Holder stemmingen like bra, solid detaljert lyd fra mikkene. Alt i alt en kjempegitar :) Hatt masse gitarer de siste 25 årene også Gibson, Fender, ESP og dette er en av de beste så den blir i samlingen. Får du tak i en vil du garantert ikke bli skuffet :) Deesuten er det en sl500s er den også sjelden så du kan gjøre en god handel. Ligger på rundt 7500 kroner på ebay. Kroppen er laget av agathis, det er derfor den er så tung som den er :) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.