Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dragonfire pickups...


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Kjenner dere til dragonfire? Jeg har det i starten min. 18 dollar. På websiden sår det at de hadde fått spørsmål om hvordan de låt. Og da svarer de at beste svar var ca samme lyd som Mexico. De har Dragonfire Texas blues til ca 60 dollar og de skriver at man ikke vil høre forskjell på de og Fender Texas spesials. Kan dette stemme? Uansett stod det at mine standard Dragonfire var en stor oppgradering av Fender Squire og importgitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Dragonfire er helt ålreite greier å sette inn i en Squier. Ellers har man alltids GFS. Jeg syns de gir latterlig mye for pengene egentlig.

Tror Dragonfire er helt ålreite greier å sette inn i en Squier.

Ellers har man alltids GFS. Jeg syns de gir latterlig mye for pengene egentlig.

Ja, men portoen fra GFS er ikke snill. Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mangler jeg bare stol. Nå er ikke dette Squire mer men en Custom med Squire hals, hvitt plekterbrett, men sorte cover, elekronikk pickups etc er nytt. og til slutt 6 små skruer til å feste pickups med. Ellers er det ren Custom. All hardware er gull og sort Fender bakplate.

Jeg kjøpte en Squire for å få halsen gratis. Alt annet hadde jeg liggende. Jeg har solgt deler for over 108 euro, dvs det Gitaren kostet og fått en hals gratis på den måten

post-13591-0-42135200-1420285686_thumb.j

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kalt det for en partscaster :) Custom er vel et litt diffust uttrykk og som regel brukes det av produsenter når de lager en litt annerledes variasjon av en etablert model. For eksempel for å skille en LP standard fra en litt endret variant.

Ellers brukes det jo om en gitar der man i større eller mindre grad kan bestemme specs for så å få den laget på bestilling enten fra gibson/fender custom shops eller andre custom gitarbyggere.

Jeg mener at en partscaster er og blir akkurat det. Hvis ikke har jeg i allefall mange custom gitarer i samlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel Hvitravn som postet for lenge siden at GFS er det samme som Artec. Finner ikke igjen tråden.

Stemmer at GFS er produsert av Artec. Men de har egne spesifikasjoner på pickupene, så det er ikke det samme som standardmodellene til Artec.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt fra GFS et par ganger.. 3 ganger totalt tror jeg?

Mener å huske at frakten var ganske snill, i tillegg til at pakkene gikk rett gjennom tollen uten problemer :)

Har hvertfall vært veldig fornøyd med samtlige GFS jeg har hatt, høy kvalitet på lyden til rimelig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dragonfire liggende. Derfor spurte jeg. Og komplett koblet elektronikk med fillsize potmetere. Ikke CTS men det kommer senere. Jeg skal også sette på EKTE Fenderhals senere - ny. Tenkte på Mexicohals. Det kommer også sorte skruer til pickups. Pickups blir Texas specials. Foreløpig er sånt planer. Men nå må jeg først få Wilkinson stol i gull.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.