Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Tele


GreenMan

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Fått fiksa meg en parts-tele i tillegg til RS Blackguard'en jeg har fra før.

Utgangspunktet for gitaren var en fin relic body av MAa (Aadal).

Tok med body til Trond Gudmestad (Tgitar) og fant en fin/tight match i en Warmoth hals m ibenholt gripebrett/rustfrie stålbånd. Ellers har gitaren:

- Mastery bridge

- Rumpelstiltskin Black Rope Broadcaster-style pickup

- RS kit

Skurrer litt med sort 5-hulls plekterbrett på en ellers nokså 60's gitar.....men samtidig beholder den litt av blackguard look'en. Det liker jeg. En god player ble det ihvertfall !

post-13165-0-91899200-1423521172_thumb.j

post-13165-0-04389700-1423521197_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine to Telecastere i skjønn forening. Den nermeste er en MJT som har vært hos meg i en uke eller så og den bakerste er en Allparts deletele jeg har hatt i rundt sju år. Meget fornøyd med begge!

Siden det er mange telekjennere her: er det noen som kan forklare meg hvordan neckpickup i en Tele til vanlig blir festet? Ser aldri noen skruehull i plekterbrettet. Min sitter i klem men litt gaffa rundt, men jeg har på følelsen at det må finnes en bedre løsning! :)

post-4492-0-45034900-1423766818_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Kristoffer sier så er p90 soapbars skrudd rett i kroppen - hvis du ser mellom noen av polene så ser du enten en skrue eller ett hull (da er det ikke skruer der). Singlecoils derimot så er som regel broplukkoppen festet i broa, mens hals enten er skrudd fast i treverket, under plekterbrettet (vintage), eller så er det skruehull i plekterbrettet som en strat (moderne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest splitsound

Jeg er egentlig ikke så begeistret for Telecastere, men denne "snakket" til meg. Jeg mener, når man plukker på en gitar og oppdager at ting man plages med og ikke får skikkelig til, verken på sin egen gitar eller andre veldig gode gitarer, sitter som et skudd, så får man lyst til å ta den med hjem. Og sånn ble det. Made in Bergen :-)

Mobilbilder altså... :unsure:

post-14635-0-52552200-1423770123_thumb.j

post-14635-0-03774800-1423770135_thumb.j

Endret av splitsound
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.