Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips & Triks! Hvordan lage et hjemmestudio


Anbefalte innlegg

Det funker helt fett for meg som sagt. Er litt usikker på om de har kobla høyttalerne rett i pod'en eller via pcen på kulturskolen' date=' men det funker ihvertfall! Uten stort merkbar latency...[/quote']

ok, hvis du er snill kan du da bare sjekke det neste gang du er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dette funker som ei kule:

Kjøp deg en M-box(Pro Tools medfølger som regel, både i Mac og PC versjon) Rundt 4.000-5.000,- kr, ikke så dumt om du vil ta opp ganske så enkelt.

Hadde et prosjekt her om dagen med Terje Tranås, vi lagde jingler. Jeg lånte da med meg en m-box hjem å spilte inn en 30 sek snutt som ble ganske bra. Kan se om jeg finner den å legge ut her.

Han sa at dette var noe av det enkleste/beste man kunne ta opp med. Hva er deres synspunkt på/med m-box og Pro Tools?

Endret av _Uber-pea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette funker som ei kule:

Kjøp deg en M-box(Pro Tools medfølger som regel, både i Mac og PC versjon) Rundt 4.000-5.000,- kr, ikke så dumt om du vil ta opp ganske så enkelt.

Hadde et prosjekt her om dagen med Terje Tranås, vi lagde jingler. Jeg lånte da med meg en m-box hjem å spilte inn en 30 sek snutt som ble ganske bra. Kan se om jeg finner den å legge ut her.

Han sa at dette var noe av det enkleste/beste man kunne ta opp med. Hva er deres synspunkt på/med m-box og Pro Tools?

Bruker M-Box på skolen, og jeg synes det funker fint. Litt dritt at (så vidt jeg vet) m-boxene kun fungerer sammens med pro-tools, i allefall med standard drivere. Orker ikke pro-tools :( Er alt for vandt til Cubase.

Endret av bove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mboxen er no forbanna dritt. Programmet som følger med er bra, men lydkortet i seg selv suger pikk. Bare Pro Tools M-Powered (som er det samme som Pro Tools LE), koster i seg selv like mye som Mbox og Pro Tools LE til sammen - og da kan du tenke deg hvor mye ressurser som er lagt ned i å lage Mboxen. Og hvis du vil ha "noe av det beste til å spille inn med", så bør du bruke litt mer enn 4000 kr :lol: Kommersielle utgivelser blir ofte spilt inn med en kombo av mikrofon, preamp, kompressor og lydkort i opptil 60-70 tusenkronersklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mboxen er no forbanna dritt. Programmet som følger med er bra, men lydkortet i seg selv suger pikk. Bare Pro Tools M-Powered (som er det samme som Pro Tools LE), koster i seg selv like mye som Mbox og Pro Tools LE til sammen - og da kan du tenke deg hvor mye ressurser som er lagt ned i å lage Mboxen. Og hvis du vil ha "noe av det beste til å spille inn med", så bør du bruke litt mer enn 4000 kr :lol: Kommersielle utgivelser blir ofte spilt inn med en kombo av mikrofon, preamp, kompressor og lydkort i opptil 60-70 tusenkronersklassen.

Kan du komme med litt konstruktiv kritikk? Hovedtyngden i denne tråden er absolutt ikke lagt på utstyr i 60-70-tusenkronersklassen. Ingen som har påstått at m-boxen er så fantastisk at du kan spille inn uten mikrofon uansett... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er mitt innlegg blitt slettet? Er det ikke ytringsfrihet på dette taperforumet? Jeg skrev jo bare at han spurte om meninger, og jeg kom med min mening!

Nå er orjanbeats riktignok utestengt, men for ordens skyld kan jeg forklare grunnlaget, så ikke alle tror vi sletter ting fordi vi liker sletting. Det var ikke meg som slettet posten det er snakk om, men jeg sjekket det opp nå. Det var et åpenlyst og meningsløst personangrep, jeg ville glatt gjort det samme dersom jeg så posten. Jeg lar denne posten stå noen dager (sletter den for å ikke forsøple tråden...), og vil samtidig oppfordre alle til å holde en vennlig tone.

(Ytringsfriheten er for øvrig en generell rett man har i samfunnet til å publisere det man vil innenfor noen begrensninger, ikke en rett til å spy ut det man måtte ønske på/i andres publikasjoner.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.