Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eva Vergilova


Bob

Anbefalte innlegg

Får vel pepper for å si dette, men her kommer det:

Jess er flink, for all del, men får litt sånn flinkis-Govan-lick-copycat assosiasjoner. Boooooring!

Flammebeskyttende drakt på. :)

Det er lov å si, og stemmer fint nok det, ingen grunn til å finne frem Nomex-drssen. :)

Hun er ihvertfall talentfull, og ikke bare en pent ansikt som slurver seg kjennom en eller annen kjent låt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Men: Skal alle up-and-coming alltid måles mot "den beste", og dømmes nord og ned om man ikke er på samme nivå?

"Nei gutten min, Govan er bedre så dette holder ikke mål."

Spørsmål: Er Eva bra sammenlignet med de fleste jenter på den alderen? Husk på at det er mye grunnere talent-pool blant jenter enn gutter når det gjelder gitarspilling. Ikke retorisk spørsmål altså, vet lite om dette... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det låt helt jævlig kan sikkert diskuteres. Personlig så synes jeg også en må vurdere henne utifrå alder og ikke sammenligne henne med verdens beste gitarister som kanskje har spilt i 30 år. Når det gjelder Jess så er hun helt sikkert meget dyktig, men musikken hun spillte ga meg ikke så mye, så her går det sikkert mye på hvilken musikk en liker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker jeg leste en tråd for ikke så lenge siden her på forumet om at det var mange bruker på forumet, men få som deltok aktivt i diskusjoner, og man oppfordret flere til å bidra.

Med slike kommentarer som "bendsa låter helt jævlig, og vibrato-onani" så blir det jo fort fjortisnivå på diskusjonene, og liten interesse for å bidra med noe kommentarer.

Jeg tror at slike youtube videoer som den med Eva kan være til inspirasjon for mange som ikke er på hennes nivå og det er det tross alt mange av. Ikke minst tror jeg hun kan være med å inspirere andre jenter til å begynne å spille gitar og øve mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være skikkelig kjip: Hvis en guttunge fra Smøla hadde lagt ut denne videoen, hadde vi da diskutert den?

I et såpass mannsdominert miljø som sologittar er det ikke rart at slike videoer trekkes frem, men er det noe legitimt poeng? Jeg tror personlig at å fremstille dyktige, kvinnelige gitarister som noe ekstraordinært er en bjørnetjeneste. Har vanskelig for å tro at jenter blir gode fordi de vil være "jentegitarister". Har en drøss med jenteelever, og ingen av dem vil spille som Jennifer Batten - de vil spille som Zakk, Hendrix, SRV, Hetfield, etc. - de vet det bare ikke selv. Musikken styrer ønsket om lære seg å spille og til å øve.

Hadde en lengre disputt med FrPs Kent Andersen om noe lignende på Twitter, han mente at jenter ikke begynner å spille i band fordi de ikke tiltrekkes av de samme utenommusikalske elementene som gutter (konkurranse, bli best for å vise seg frem, aggresjon (sic), sex), og Evas videoer motbeviser jo dette i en viss grad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Jeg vet om kjente, dyktige, mannlige gitarister med gurustatus som heller ikke kan lage musikk som appellerer til meg.

For meg er ikke musikk en konkurranse om hvem som er best. Det handler om hva som resonnerer med lytterens preferanser.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.