Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

God akustisk gitar - Ikkje så dyr!


Kossoff

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg er ufatteleg lite god på akustiske gitarar og lurar på om nokon av de har god peiling.

Leiter etter ein akustisk gitar til ca 7000kr (brukt).

Speler stort sett blues, country og av og til litt "Django"-style.

Trur eigentleg eg er ute etter ein allsidig gitar.

Gitaren skal brukast heime, så mik-system trengs eigentleg ikkje.

Eg synast cut-away ser j***leg ut!

Er sjølvsagt ute etter det som gjer mest "bang for the buck".

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som TC sier. D16 er fin.

Men test også ut 15 serien. Mye gitar for penga. og fin for blues /country. D15 / OM15 osv

16/15 serien får du i budsjettet ditt , brukt.

Ellers har Furch endel i den prisklassen.

Larrivee 03 serien er også flotte gitarer.

Titt også etter Gibson J35(brukt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i Trondheim, bør du ta en titt på Gitargleden, som skal føre Seagull-gitarer. Det er vel bred enighet på diverse gitarfora på nettet om at få gitarer gir like mye for pengene som en Seagull i den prisklassen du er interessert i. De populære i forslagene til ca. 7000 kroner eller under er gjerne Maritime SWS-serien, eller enda billigere, S6-serien. Jeg har selv kun prøvespilt en Seagull Artist Studio, som var en dyrere modell, men den hørtes ut som en gitar i en mye høyere prisklasse. Verdt å ta en titt på, om du ikke er imot å kjøpe helt ny. Alle er produsert i Canada.

Legg merke til at oversadelen på noen av modellene er tykkere enn vanlig - 1,8" (45,72 mm). Spesifikasjonene til de aller fleste modellene finner du her.

Gitargledens nettsider er nede, men de har noen annonser på Finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så måte burde han sjekke ut alt fra Godin-fabrikken, da det er veldig lett å finne seg en gitar som kvaliteten er jevnt over meget bra fra alle de forskjellige merkene Godin fører. (Seagull, Simon & Patrick, Art & Lutherie m.fl)

Har selv en art & lutherie som har vært veldig trofast i snart 3 år, og sammenlignet med martins og taylors i høyere prisklasse før jeg endte på en til 5 lapper. Ny.

Men hver sin smak, jeg stemmer hvert fall for at du burde sjekke disse ut. :) Vet at flere butikker i norge fører merkene, men aner selvfølgelig ikke om noen utenfor min umiddelbare omkrets.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i Trondheim, bør du ta en titt på Gitargleden, som skal føre Seagull-gitarer. Det er vel bred enighet på diverse gitarfora på nettet om at få gitarer gir like mye for pengene som en Seagull i den prisklassen du er interessert i. De populære i forslagene til ca. 7000 kroner eller under er gjerne Maritime SWS-serien, eller enda billigere, S6-serien. Jeg har selv kun prøvespilt en Seagull Artist Studio, som var en dyrere modell, men den hørtes ut som en gitar i en mye høyere prisklasse. Verdt å ta en titt på, om du ikke er imot å kjøpe helt ny. Alle er produsert i Canada.

Legg merke til at oversadelen på noen av modellene er tykkere enn vanlig - 1,8" (45,72 mm). Spesifikasjonene til de aller fleste modellene finner du her.

Gitargledens nettsider er nede, men de har noen annonser på Finn.no.

Hva i all verden er Gitargleden? prøvde å gå inn på gitargleden.no men det kom ikke opp noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er Gitargleden? prøvde å gå inn på gitargleden.no men det kom ikke opp noe..

Jeg bor ikke i Trondheim, men det skal være en gitarbutikk som spesialiserer seg på Godin-gitarer, og da fortrinnsvis Seagull.

Som sagt, er nettsiden deres nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. Vi har jo allerede en av de beste gitarbutikkene i landet da fra før, men mulig nettbutikker kan konkurere lit mer på pris.

Men en nettbutikk kan du ikke gå inn i, snakke med innehaveren og få de til å sette opp slik du vil. Ei heller kan du A/B-teste mellom forskjellige modeller. Men det gjelder jo uansett ikke bruktkjøp, som jeg tipper Kossoff ser etter.

Jeg var av det inntrykket at Gitargleden hadde en fysisk butikk; adressen deres skal være Vegmesterstien 21. Men i og med at sidene deres er nede, og jeg aldri har vært i Trondheim, er det vanskelig å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.