Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

IA Eklundh - 8-strengs custom Capa-demo.


Straymond

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde en True Temperament gitar (6 strengs) på en gitarmesse i Gøteborg for noen år siden.

Kan ærlig talt si at jeg ikke skjønte helt vitsen, eller kanskje det bare ikke var noe for meg.

(eller det kan være fordi testen ble gjennomført gjennom en Line6 Pod, evt at det sto en R8 på standen til Vintage Gitar som fristet mer :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan egentlig aldri tenke meg at det er noe vits med mindre man spiller i store ensembler. Jeg var i studio med han ene jeg spiller med (Stian Føyen) før jul for å legge gitar på ei låt som hadde både flygel, strykertrio og blåserkvartett. Da merket jeg at gitaren min, til tross for at den var flott intonert alene og i standard rockebandformat, var skikkelig sur når den klang sammen med spesielt blåserne og flygelet. Da hadde nok både Buzz Feiten, Earvana og TT gjort greia si bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt gitar med TT og hvis man ikke hører at det har noe for seg setter jeg spørsmålstegn ved hørselen til vedkommende ;)

Spørsmålet er vel ikke om man ikke hører forskjell, men om forskjellen er så stor at man føler man trenger det. Det hadde jeg trengt i det omtalte studiobesøket. En ren durakkord spilt på gitar som klinger sammen med spesielt et flygel, er umulig å få skikkelig ren med mindre man stemmer gitaren etter akkurat den akkorden..., som da betyr at man må stemme om igjen på neste akkord. Det måtte jeg. I rockebandformat hadde det ikke vært noe pes da 'utemperert' ofte er litt av greia, men i kammerpopbesetning. Usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.