Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Korinary stratocaster (5. update: LOOK AT WHAT I HAVE CREATEEEED!)


Anbefalte innlegg

Kommer til å oppdatere denne posten etterhvert som jeg jobber med gitaren. Det er eksamenstid nå, så det spørs hvor mye jeg får knotet med den de neste to-tre ukene. Vi får se hvor lenge jeg klarer å holde meg unna, hehe.

Det er mulig jeg skal jobbe litt med fretsene, men det vet jeg ikke før jeg har fått tatt en nærmere kikk. Det ser overaskende bra ut i forhold til leveling, men synet kan bedra! Skal nok runde av litt i kantene. Til nå har jeg bare fått pakket ut delene, tatt bilder og slengt de sammen for å se sånn ca hvordan sluttresultatet blir. Nyt bildene så lenge! :)



- Quartersawn Canary Neck (raw)
- 22 frets
- 10-16" compound radius
- Standard thin
- Fret size 6150
- Cream face dots
- White side dots
- Vintage style tuner rim (for vintage style Gotohs)
- GraphTech Black TUSQ XL - Standard Nut


IMG_1368.jpg
IMG_1369.jpg
IMG_1370.jpg
IMG_1371.jpg
IMG_1372.jpg
IMG_1374.jpg


- Chambered black korina
- SSS (Duncan SSL-5, custom shop '69, fat '50)
- Tummy cut + forearm contour
- Hardtail (vintage chrome Fender)
- Clear gloss finish
- Chrome jack plate/ neck plate/ strap holders. Black string ferrules
- Planet Waves Stereo Jack, Gold Plated.

3484ab09-be7d-4bf3-bc91-5099654cdc0d.jpg
IMG_1376.jpg
IMG_1377.jpg
IMG_1378.jpg

Ryggen. Interessant mønster
IMG_1379.jpg
IMG_1381.jpg
IMG_1382.jpg

Sniktitt inn i fremtiden
4a777f61-f2f6-451a-a81b-207d57ba69c2.jpg

Endret av UglyCasanova
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borte og tafset på delene i hele dag, selv med eksamen på dør i morgen tidlig. Spilt rundt på nakken for å få følelsen av den. Sånn halvveis luftgitar, haha, for et nek.

Greenman: Har bare alltid spilt med fast bro. Hadde en strat for noen år tilbake med trem, men den ble aldri brukt og var egentlig bare i veien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borte og tafset på delene i hele dag, selv med eksamen på dør i morgen tidlig. Spilt rundt på nakken for å få følelsen av den. Sånn halvveis luftgitar, haha, for et nek.

Greenman: Har bare alltid spilt med fast bro. Hadde en strat for noen år tilbake med trem, men den ble aldri brukt og var egentlig bare i veien :P

De små gleder er veldig viktige å ha, tommel opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjekt å se så mange meninger! Jeg syntes personlig at Strats ser best ut med et fullt plekterbrett, så det blir nok stående :)

Fikk noen timer bak arbeidsbenken i dag, så jeg kan legge ut en aldri så liten oppdatering. Starter med et lite stemningsbilde

n1.jpg

Sikret halsen så godt det lot seg gjøre

n0.jpg

Til å begynne med brukte jeg en relativt spiss brosj til tuning machine hullene

n2.jpg

Så en fancy justerbar brosj for å gjøre hullet perfekt

n3.jpg

So far so good

n4.jpg

Teip + linjal

n5.jpg

Da jeg følte at alt var rett kløp jeg det hele sammen (pust rolig, har lagt gummi mellom klemmen og halsen)

n5b.jpg

Markerte med blyant, tok ut tunersene og lagde små hull hvor jeg mente skruehullene skulle være

n5c.jpg

Drillet begynnelsen manuelt, byttet til el-drill da jeg mente at det ikke var mulighet for at drillen skulle skli ut

n6.jpg

Siden toppen av skruen var bredere, borret jeg 2mm ned i alle hullene med et bredere borr (selv om det ser ut som at jeg har teipet for lavt på borret, så må man huske å regne med høyden på tuning machinesene)

n7b.jpg

Gikk over med en forsenker for å fjerne skjegget (selv om ingen ville ha kunne se det uansett....)

n8.jpg

Godsaker til skruene

n8b.jpg

Så var det gjort!

n9.jpg
n9a.jpg

Et par ujevne bånd. Hele halsen var litt buet, så jeg vil ha den så rett som mulig før jeg begynner å jevne ut båndene

n9b.jpg

Justerte truss rod. Siden jeg ikke har eller gidder å lage en jig/surrogatkropp for å se hvordan nakken reagerer på spenningen fra strengene, bestemte jeg meg for å feste den direkte på kroppen.

Her er pasienten (refleksjon, ikke riper)
o1.jpg

Brukte en bunntapp for å få riktig størrelse for string ferrulesene (bunntappen er 50+ år gammel og passet ingen av drillene, så det ble manuelt igjen)

o2.jpg

Avsluttet med forsenkeren før jeg slo de ned

o3.jpg
o4.jpg

På med broen

o5.jpg
o6.jpg
o7.jpg

Splittet kobberrør med påtredd gummi = ferdigstrenget gitar på 5 min

o8.jpg
o9.jpg

Da skal babyen min få kose seg i noen dager medan jeg har eksamen :blush::wub:

o9b.jpg

Endret av UglyCasanova
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.