Gå til innhold
Aphelion

Sennheiser e609 vs. e906?

Anbefalte innlegg

Tenkte å handle en AmpClamp og en Sennheiser-mikk etterhvert. Har lest litt forskjellige meninger om hvor stor forskjell det faktisk er på e609 og e906, så jeg lurte på om noen her har erfaringer med disse? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har og bruker 906 selv, låter fint den :)

Har brukt 609 litt ute, har ok erfaringer med den også. Har ikke fått A/B-testa dem så jeg kan ikke uttale meg der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen sier at den eneste forskjellen er presence-switchen, andre mener at 609 låter mye tynnere... Ikke godt å bli klok på dette internettet :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

e906 er jo nesten en bransjehemmelighet, virker det som. Låter bedre enn SM57 til absolutt alt, spesielt oppmikking av gitar. Den koster mer enn e609, men låter også fullere/bedre. Med mindre inhouse har en SM7b (noe de sjelden har), står det i ridern vår at det SKAL være e906 på til gitarene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er ikke en hemmelighet, det er bare sjeldent at man har råd til å bruke en haug tusenlapper på å skifte ut 57-erne man har.

Det er nå sant, men møter overveldende mange brødhuer som mener SM57 er den hellige gral og ikke kan overgås.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd lit forskjellig og synes e906 er veldig bra på vreng og highgain. Liker best sm57 på clean, men den er ikke bra på highgain etter min mening. men alt er avhengi av amp gitar spillestil og hviken sjanger man spiller i, samt hvilken PA man spiller på.

Her må man nesten prøve ut de forskjellige og vege det man selv synes er best... Jeg har slutta å høre på dem som sier du MÅ ha ditt og datt... det er ingen fasit på noe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk anskaffet en e609 rundt juletider og har gjort noen få gigs med den.

Har mikket opp både en liten 1-rørs 12W amp (Kustom Tube12), en AC30 og en Valvetronix 30 med denne micen bare hengende foran med litt posisjoneringshjelp fra gaffa-tape.

Må si meg godt fornøyd med lyden i alle tilfellene.

Bør legges til at jeg nok ikke speller med mest mulig vreng, kanskje heller nærmere break up punkt på ampene.

Har ikke savnet noen mulighet for å endre karakter på lyden (presence) som e906 har, ei heller den litt bedre følsomheten (2,2 mV / Pa, mot e609s: 1,5 mV / Pa)

Etter min mening er e609 et riktig godt kjøp :)

Seek no further,

____

GAu

  • Liker 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

e906 er jo nesten en bransjehemmelighet, virker det som. Låter bedre enn SM57 til absolutt alt, spesielt oppmikking av gitar. Den koster mer enn e609, men låter også fullere/bedre. Med mindre inhouse har en SM7b (noe de sjelden har), står det i ridern vår at det SKAL være e906 på til gitarene.

Hva synes du SM7b gjør bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har e906, den bare duger. Koster ca. 400,- mer enn e609 (som jeg ikke har prøvd). Syntes ikke det var noe å knusle med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, hvis den gir ønsket resultat så er den vel kanskje bedre... Hvilke elementer emulerer den? Skjønner at Oslo Ess heller bruker den der enn å mikke opp Behringer-kabinettet til Åsmund, men hvordan blir det om man skal bruke den med en amp man normalt kjører f.eks. Greenbacks eller V30 på? :P

Endret av Aphelion

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.