Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt band: Grinding Fortune


HenningSB

Anbefalte innlegg

Hei,

Spiller bass i Grinding Fortune, vi har / de har 3 skiver ute allerede.

Disse er kun spilt inn som gitarist og trommis, da som en duo - Ingen bass på recordingene, jeg ble nylig med i bandet

(Forøvrig noen gode anmeldelser her: http://www.radioludo.no/index.php?option=com_content&view=article&id=492:grinding-fortune-attempted-virginity&catid=37&Itemid=173)

Alle skivene er spilt inn i Tuft Studio med Jørn-Arild Grefsrud, som forøvrig har mikset alt utenom første skiva som er gjort av legendariske Billy Anderson (vet du ikke hvem dette er så søk han opp..!)

Druser derfor litt skamløs egenpromotering nå som vi er igang med ny skive.

Alle låtene ligger ute på Bandcamp, gratis nedlasting - Eller betal så mye du vil (setter jo pris på om folk faktisk kjøper)

Besøk oss gjerne på nettsiden: http://grindingfortune.bandcamp.com/

Kommer til å fortløpende legge ut nytt materiale etterhvert som det kommer, blir et spennende år for Grinding Fortune med nytt medlem og et steg videre i soundet.

Håper dere liker hva dere hører!

- Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi har nå fått confirmed vår første gig i 2014!

Vi spiller på Blå 26.03, med våre gode venner i Tombstones, samt legendariske Corossion of Conformity!

180,- inngang + avgift. Det er en knallpris for å se tre fantastiske band!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre!

Alltid kjekt at folk kommer ! Ser ut som det blir en bra del folk på konserten, bare håper folk er tidlig nok ute til å få med seg oss og Tombstones.

Dørene åpner 20:00, første band på ca 21:00, deretter går det slag i slag utover kvelden ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bodd i hovedstaden hadde jeg sikkert tatt turen. Tombstones er en fin gjeng med heftig backline!

Tør jeg spøre hva av det sykt kule utstyret du har i signaturen din du bruker med dette bandet?

Per idag kjører jeg en Verellen Meatsmoke, 300w rør-bass amp (http://verellenamplifiers.bigcartel.com/product/meatsmoke) i en Sunn 2x15.

Venter på to kabinetter fra Electric Amp US. Har ordnet smådeals med Electrical Guitar Company og Verellen, så innad i bandet har jeg 3stykk EGC, og vi har en Verellen til, med muligens en til på vei!

Mainbass er en Electrical Guitar Company Series Two:1069125_10151568365634024_1711411965_n.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vant meg over med den fete bassen der. Ser at jeg uansett skal være i byen 26. også, så regn med meg på første rad!

Electrical Guitar Company, det er ikke de som lager de aluminiumgitarene til Duane Denison? Sånn btw.

Endret av Eivind August
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vant meg over med den fete bassen der. Ser at jeg uansett skal være i byen 26. også, så regn med meg på første rad!

Electrical Guitar Company, det er ikke de som lager de aluminiumgitarene til Duane Denison? Sånn btw.

Jo, det er det. Alt fra folk i Mastodon, Kylesa, YOB, Melvins, Isis, Cheap Trick, Neurosis og tilogmed norske Årabrot osv osv.

Kevin Burkett i EGC har blitt god venn over årene, har jo allerede 3 gitarer fra han, og en til i planlegging nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Minner om denne! Imorgen braker det løs!

Dørene åpner 20:00

Grinding Fortune på ca 21:00

Tombstones på ca 22:00

Corrosion of Conformity på ca 23:00

Blir en fantastisk kveld! Fortsatt billetter igjen, så håper på å se så mange som mulig der!

Vi har også fått bekreftet en gig i Oslo i starten av Mai, kommer tilbake med mer rundt det senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre Eivind! Blir stas med en ordentlig fet gig med litt folk! Blir også vår første gig med en ordentlig fet backline, da med de nye Verellen ampene blant annet, så dette blir en kveld for folk som er oppstatt av utstyr ;) Fått høre fra Tombstones at de er redd for at vi kommer til å blåse de av scenen.. Vi får nå se!

First Violation ja! Det stemmer, Daniel og Thomas (som nå er i Grinding Fortune) spilte i det tidligere, dog har de to holdt på med Grinding siden kanskje en 2010 eller rundt der, så er ikke såååå nytt.

Er da jeg som er den "nye" i den forbindelse, men har trua på imorgen - Still opp, dere vil ikke bli skuffa!

OG! Blir et par nye låter, for de som har hørt igjennom de gamle låtene ;)

Endret av HenningSB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.