Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker!


Anbefalte innlegg

112 holder i massevis for meg, hvertfall. Bruker den på øvinger med et femmanns black metal-band og volum er det hvertfall ikke noe å si på. 212 låter sikkert litt større og bedre, men ville heller brukt de ekstra hundrelappene på noe annet. 

Du kan fint spille den på 100w hjemme med masteren på minimum, men du kan også velge mellom 1w, 50w og 100w, og på 1w-setting har du greit med spillerom. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Thomasamb98 skrev:

Hei!

Skal kjøpe meg ny forsterker, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe...

Hei.

På hvilken måte tenker du å bruke forsterkeren? Om du har tenkt å spille sammen med CD, backingtracks, youtube osv gjennom et stereoanlegg er en slik modeleringsdings ikke dumt å kikke nærmere på.....masse lyd for pengene.

Jeg sitter også mye hjemme og spiller og brukte lenge en Line6 Pod XT som var veldig grei. Nå bruker jeg en liten Yamaha THR10 som også er fantastisk bra til sitt bruk, men som frittsående forsterker er det vanskeligere å blende lyden med stereoen. En vanlig gitarforsterker skiller seg ganske markant ut i lydbildet fra et stereoanlegg. Jeg bestilte meg nylig en Boss GT-001 av den grunn.

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carpal67 skrev:

Hei.

På hvilken måte tenker du å bruke forsterkeren? Om du har tenkt å spille sammen med CD, backingtracks, youtube osv gjennom et stereoanlegg er en slik modeleringsdings ikke dumt å kikke nærmere på.....masse lyd for pengene.

Jeg sitter også mye hjemme og spiller og brukte lenge en Line6 Pod XT som var veldig grei. Nå bruker jeg en liten Yamaha THR10 som også er fantastisk bra til sitt bruk, men som frittsående forsterker er det vanskeligere å blende lyden med stereoen. En vanlig gitarforsterker skiller seg ganske markant ut i lydbildet fra et stereoanlegg. Jeg bestilte meg nylig en Boss GT-001 av den grunn.

Spiller mest sammen med musikk i bakgrunn på stereo, men hender at jeg spiller uten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aphelion skrev:

Du har ikke vurdert en modelleringsforsterker? Jeg har en 5150, men hjemme er det nesten bare Fender Mustang som blir brukt :) 

Har også brukt dagen på å titte litt på fender mustang også :) hvilken type har du? Ser at denne har både wifi og bluetooth, noe katanaen vel ikke har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Yamaha THR-, Boss COSM- og pre-Helix Line6-modelleringsteknologi, og synes absolutt alle rørforsterkere jeg noensinne har prøvd slår all digital modellering jeg har prøvd, med sjumilssteg. 

Har i dag en THR, og det er veldig praktisk og greit når jeg skal spille med backing tracks, eller bare klimpre litt foran PC-en. Men når jeg skal ha god lyd er det bare rørampen som gjør jobben.

Endret av OsamaFetLaden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Vox Nighttrain som jeg bruker nede i stua. Den er på 15 watt - og kan switches til 7 watt, som jeg bruker den på. Når jeg da spiller på 2-3 blir det OK. 

Det er en kjekk liten rørtopp - og er nok kraftig nok til å bruke ute også, så lenge det ikke er stort headroom du trenger. Det finnes andre tilsvarende amper fra f. eks Orange.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Slenger meg på en anbefaling av Boss Katana. Har selv en 1x12 100w - absoulutt mye for pengene. Innebygde effekter, loop, god clean, rå crunch og brukende high gain. I tillegg har du muligheten til finjusteringer (samt tilgang på ekstra effekter/forsterkesimuleringer) via FxFloorBoard (evt. Boss Tone Studio).

 

Flere, mer kyndige enn meg, anbefaler Katana fremfor Marshall Code, Fender Mustang etc. Tommel opp for Katana, tror ikke du vil angre dersom du går for en slik. (Gå evt for 100w og ikke 50w - bedre høyttaler-element).

 

Tjalex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.