Gå til innhold
  • Bli medlem
Metalfreak92

To Tangle or not to Tangle..

Anbefalte innlegg

Hei, skal fatte meg i korthet kjapt og gærli!

Skal straks på en liten tur til Orlando, Florida og har sett sånn smått på musikk sjapper i nærheten av Orlando.
Tenkte at det kanskje er noen penger å spare da jeg faktisk skal hente gitaren selv.
Har sett på et par Tanglewood gitarer med el som ligger rundt 4-6 k i pris, da dette virker som et greit alternativ.

Men jeg er åpen for å høre andres meninger og har et par spørsmål angående reisen:

1. FRAKT er jo et kjent problem, og da mener jeg å ta den med på flyet, jeg er ikke typen til å stole på at gitaren kommer hjem som en gitar hvis jeg sender den med bagasjen(Hardcase eller ei). Så jeg lurer på om det er noen som har hatt noen nylig erfaring med frakten innenfor reise er og om spesial bagasje er et alternativ?

2. Musikksjapper? er det noen som har vært i Orlando herfra og handlet før der?
Om det er noen spesielle butikker som skilte seg ut litt både pris og service messig?

Takk på forhånd for svar :)

-Endre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker stilig, men med tanke på at sidens bilder er fra 2002 er det hardt å vite om det fortsatt er åpent, skal selvsagt sjekke når jeg faktisk er der :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av NapCo
      Hei, jeg skal flytte ut etter denne sommeren for å studere, og trenger dermed en ny gitar (eier ingen selv). Budsjettet mitt er på rundt 6000kr/600 dollar inkl frakt. Jeg spiller solo fingerspill og ønsker at gitaren klarer å få til en fin og klar basslinje som klarer å stå litt ut fra de lyse tonene når jeg spiller. Vil også helst ha en med cutaway. De gitarene jeg har erfaring med er: Gretsch G5435T Electromatic Pro Jet w/ Bigsby og en eller annen "Eagle" (finner ikke noe om den) som er en dreadnaught 14 fret med cutaway. 
      Jeg tenker på å bestille fra Amazon og importere. Det er ikke noe toll på instrumenter, men det blir en MVA på 25% som dere sikkert allerede vet. 
      De jeg har sett på er:
      Martin DX1RAE eller DX1KAE
      Martin 000X1AE
      Seagull SWS Maritime SG 
      Yamaha FJX730SC

Har prøvd DX1RAE og syntes at den var fantastisk å spille. 

• Av makarena
      Hei, jeg har bestemt meg for å lære å spille gitar =D Og jeg trenger til hjalp til å finne en gitar som er fin for en nybegynner. Jeg tenker å bruke opp til 2000kr. Tenker jeg kjøper brukt siden jeg ikke har sånn alt for mye penger, så kan jeg heller kjøpe meg en bedre gitar når jeg har kommet inn i det. 
      Målet er å lære å spille på akustisk gitar med stålstrenger, men jeg lurer på om det burde starte med nylonstrenger? Mange skriver at det er fint å begynne med nylon.
      En annen ting er at jeg har ganske små hender, og må derfor finne en gitar med litt smal hals som passer til litt korte fingre. 

Det er mange som anbefaler Yamaha C45A og Morgan CG-10 DLX, hva tror dere om dette?

Setter veldig pris på alle tips =)

• Av Eleanor Rigby
      Hei.
      Jeg har "gått tom" for sanger å lære meg. Altså, jeg vet jo at det finnes uendelig med forskjellige sanger man kan lære seg bare ved å høre på CD-en, men det jeg leter etter er noen sanger - skrevet ned i tabs - man kan imponere jenter med. Fra før kan jeg "Blackbird" og "Calico Skies", og siden jeg er ekstremvarianten av Beatles- og McCartney-fan er det litt vanskelig å tenke utenfor boksen. Har Led Zeppelin noe fint som låter bra på en akustisk stålstrengsgitar?
      - Eleanor.
    • Av RuRoVa
      Hei! Er det noen her som har noen som helst anelse hva slags gitarmerke jeg har på den akustiske gitaren min? Logoen er ei ung dame som spiller på sin akustiske gitar i fanget, rett og slett.. Gitaren er vel fra 60-tallet..

• Av ChrisFredy
      Hei folkens!
      Jeg har nettopp registrert meg her på dette forumet så jeg har ikke sjekka gjennom alt innholde her så jeg bare stiller et enkelt spørsmål:
      Klarer noen av dere å finne Duett i e-dur av Marius Muller Tabulatur?
      Jeg klarer nemlig ikke det! Jeg trenger egentlig svar fort fordi jeg har tenkt til å overraske en Marius Muller fan med å spille den for han på bursdagen hans. Noe som hadde vært sinnsykt tøft for båda han og meg selvfølgelig.
      Takk på forhånd!
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.