Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gjenkjenne merke


RuRoVa

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen her som har noen som helst anelse hva slags gitarmerke jeg har på den akustiske gitaren min? Logoen er ei ung dame som spiller på sin akustiske gitar i fanget, rett og slett.. Gitaren er vel fra 60-tallet..

1e4c6695.jpg

aa761a8c.jpg

f99d8f47.jpg

Endret av RuRoVa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder sier mer enn.....

Legg bildet/bildene over på en mac eller pc. Gå då inn på media.gitarnorge.no og last opp bildene der. Kopier så en av linkene du får opp og lim inn i tråden.

Du kan ogås bruke f.eks. photobucket appen for iPhone. Last opp bildet og kopier img - linken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder sier mer enn.....

Legg bildet/bildene over på en mac eller pc. Gå då inn på media.gitarnorge.no og last opp bildene der. Kopier så en av linkene du får opp og lim inn i tråden.

Du kan ogås bruke f.eks. photobucket appen for iPhone. Last opp bildet og kopier img - linken.

Nå skal det være i orden!

Endret av RuRoVa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett en slik gitar med "logoen" på headstock, men dette er nok trolig en Leif Hansson- gitar. Jeg har sett, og spilt på slike gitarer der damen er avbildet på merket inne i kroppen.

Det finnes andre som er like fantastiske som Audun, blant annet vedkommende som har laget disse sidene. Ære være Asgaut Steinnes, og leser du dette, så tusen takk for innsatsen du har gjort for norsk gitarhistorie!

http://norskegitarer.no/?page_id=53

Æsj, slått med fire minutter! :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg vet, så vil jeg tro at klistremerket er originalt. Ser du etter, så ser du spor etter et søttitalls "blomsterklistremerke". Disse var veldig moderne i en periode, og man skal ikke se bort i fra at dette er en søttitallsmodell.

Som sagt, jeg tror, og vet ikke. Vinylen virker for veltilpasset til at det er noe som ikke er laget for å sitte der. Jeg husker jo at slike "hippie"- inspirerte dekaler, tapeter og slikt var veldig moderne og lette å få tak i i 197x. Det er jo nesten flaut i innrømme hva jeg selv har "forbedret" utseendet på med slik vinyl i bredder på 50 cm. Særlig husker jeg en kommode i massiv teak som jeg gjorde mye lekrere. Jeg kastet den før jeg skjønte at jeg burde ha tatt vare på treverket.

Tilbake til gitaren- den er ikke verdt noe, men hvis du ikke ønsker å eie den selv, så for all del, ikke kast den, men la noen som setter pris på den overta den. Det er IKKE containermat!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det satt ei god blanding av råtne stål og nylonstrenger når jeg kjøpte den, det tålte ikke halsen. -Den bøyde seg oppover. Da reiv jeg av det gamle og satte på helt nye Ernie Ball nylonstrenger. De i musikkbutikken var ikke helt sikre på hva som hadde sitti der (!) , så de mente det var best med nylon med tanke på halsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.