Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med kjøp av gitar (6000kr inkl frakt)

NapCo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal flytte ut etter denne sommeren for å studere, og trenger dermed en ny gitar (eier ingen selv). Budsjettet mitt er på rundt 6000kr/600 dollar inkl frakt. Jeg spiller solo fingerspill og ønsker at gitaren klarer å få til en fin og klar basslinje som klarer å stå litt ut fra de lyse tonene når jeg spiller. Vil også helst ha en med cutaway. De gitarene jeg har erfaring med er: Gretsch G5435T Electromatic Pro Jet w/ Bigsby og en eller annen "Eagle" (finner ikke noe om den) som er en dreadnaught 14 fret med cutaway. 

Jeg tenker på å bestille fra Amazon og importere. Det er ikke noe toll på instrumenter, men det blir en MVA på 25% som dere sikkert allerede vet. 

De jeg har sett på er:

Martin DX1RAE eller DX1KAE

Martin 000X1AE

Seagull SWS Maritime SG 

Yamaha FJX730SC

Har prøvd DX1RAE og syntes at den var fantastisk å spille. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet argument er at prisene på bruktmarkedet i Norge har hatt en viss treghet i forhold til kurs og marked i utlandet, selv om det begynner å komme etter nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte for litt siden en Yamaha LL6 til den lokale fritidsklubben og ble imponert over både spillbarhet og lyd, både akustisk og plugga inn. Solid gigbag følger også med. 

Veil pris i Norge er 5.649,- hos 4Sound.

Sjekket Amazon og der ligger den på $499, noe som gir ca 4100,- uten moms og frakt. 

Det lønner seg med andre ord og kjøpe her til lands.

Bonus: Man får testet gitaren først og norsk kjøpslov gjelder. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 8 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av niklasmg
      Noen som har en Sigma stående? Ønsker å kjøpe!

• Av Jassis
      Anita Helgeland synger denne visa. Går i C-dur. Men hva er det for grep på «brigde» delen???
      Denne visa skal «Bonettene» synge rundt om på julefester så det haster en smule å finne akkordene. Kan noen flinkisen hjelpe? 
      Ps! Fant visa på YouTube 

• Av Espen97
      Hei,
      Jeg har nylig kjøpt en Taylor 414-ce. Det er en ganske dyr gitar så jeg vil jo helst holde den ved like så godt som mulig. Jeg har et daddario humidipack automatisk fuktighetssystem for å ha inni kassa når jeg ikke bruker gitaren, men posene man bruker må skiftes hver tredje/fjerde måned og de er også ganske dyre. Det er ikke aktuelt å ha noe romfukter iom at det ikke er plass og at jeg har vinduet oppe en del der jeg bor. Jeg har hovedsakelig gitaren i kassa. Så det jeg lurer på er om det på et tidspunkt (ettersom gitaren blir eldre) ikke lenger vil være nødvendig med alt dette fuktighetsstyret? Eller må jeg bare forberede meg på å bruke et par tusen i året på fuktighetsputer til gitaren? Man hører jo historier om folk som plukker opp gitarene sine etter 10 år og at de fortsatt høres like bra ut (eller til og med enda bedre). Kan ikke forestille meg at alle disse gitarene har ligget med kontrollert og perfekt luftfuktighet så lenge. 

Noen som har noen tips eller noe info om hva som må til for å holde en slik gitar ved like? Jeg spiller mye og bytter selvsagt strenger ganske ofte. Burde jeg for eksempel smøre på noe olje i samme slengen og? 

På forhånd takk for hjelpen. 
      Hilsen Espen.
    • Av Soundmannen
      Hei!

Da har jeg endelig fått bygget meg et studiorom på garasjeloftet og fått leket meg en del med mic-plassering, stemming av slagverk osv. Men nå har jeg hatt ett par trommiser på besøk får å prøve å "temme" slagverket, men vi ble enige om at slagverket jeg har er ikke egnet til mitt bruk.
      Jeg har i dag et Tama Superstar sett med 10x6,5," 12x8" og 16x14" tammer. Jeg ønsker rockelyd og det klart vi ikke å få til. Stemte jeg så mørkt så jeg ville ha det, ble det bare papp lyd. Har prøvd alt av skinn osv.
      Så kommer alternativene til løsning:

1: Kjøpe nytt slagverk komplett. F.eks Tama Starclassic (10x10", 12x11", 14x14" og 20x16") eller Yamaha Maple Custom Absolute (10x9", 12x10", 16x12" og 22x16") Har en kollega som skal selge dette som jeg vurdere å kjøpe av.
      2: Kjøpe nye tammer til det settet jeg allerede har. Skarpen og stortromma er jeg stort sett fornøyd med (kan sikkert skru til jeg blir helt fornøyd).

Noen tanker? 
  • Siste aktive tråder

• Aner ikke hva vekten er, men den er nok en god del mer enn 3,2 kg. Når det kommer til å spille stående er det en vanesak, som alt annet. Jeg tror du kommer til å vende deg til det ganske raskt om du tvinger deg til å stå enda mer. Jeg står på øving ca. 7 timer i uka, og nå synes jeg nesten det er lettere å spille stående enn sittende. 😬 Gratulerer med fet gitar! 
    • Jeg kommer til å få en Gibson Slash Les Paul Standard 2020 (i nyyyydelig Anaconda Burst) til jul. Men den har ikke weight relief. Jeg har aldri holdt i en Les Paul som ikke har det, så jeg aner ikke hva jeg kan forvente meg. Det eneste jeg er sikker på er at jeg nok må sitte når jeg spiller.  Jeg har en Les Paul Faded 2017, på 3,2 kg. Den kan jeg stå med i 30-40 minutter, men jeg er nybegynner (tok pause i et par år), og synes det er så vanskelig å treffe de riktige strengene når jeg står. Han jeg øver med spiller akustisk gitar, og sitter. Dermed blir det til at jeg også sitter når vi er sammen. Om noen har tips til plekterteknikk tar jeg imot med glede!       
    • Hei Endt hvordan går det med amp bygge prosjektet? Jeg har akkurat bestilt et 18W Plexi byggesett fra ampmaker.uk Jeg har printa ut bygge manualen, leser litt hver kveld og gleder meg som en unge. Venter litt med eff loop settet...
    • Nei, men jeg har mutterhylser, men det ser det ut som om du har fått tak i 🙂 Fint kabinett!
    • Grattis! Virker fete de der! 🙂
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.