Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! ESP Eclipse II Quilted top


Anbefalte innlegg

Endelig var den her!.. Veldig fornøyd med den så langt. Hadde tenkt å kjøpe nye pickuper til den, men er storfornøyd med bill lawrence i neck`en! Fantastisk lyd i den.. Bridge pickupen er en Seymour JB, og er overraskende fornøyd med den også. Harmoniene synger mye bedre enn Dimebucker`n på BSG`n. Så nå blir det i allefall IKKE ett sett med Bareknucle Miracle Man, men bytter kanskje ut JB med en Miracle Man i burnt chrome. Tror burnt chrome vil se fett ut til denne finishen/quilted top`en. Tunerne ser ut som det er byttet fra gotoh (som pleier å sitte som stock tuners) til Sperzel Trim-Lok. Pottene ble nylig byttet av en tech som heter Kleppestø. Vet ikke hvem han er, men han må ha gjort en veldig god jobb, for de veldig nøyaktige. Gitaren var ekstremt godt pakket, og ser så godt som ubrukt ut. Veldig fornøyd med prisen jeg betalte for den=)

Hadde tenkt å bytte ut litt hardware, men virker jo knall alt som er der. kanskje jeg kjøper en bone nut=)..

post-13630-0-11520900-1388608180_thumb.j

post-13630-0-14605500-1388608184_thumb.j

post-13630-0-06433100-1388608187_thumb.j

post-13630-0-85098700-1388608190_thumb.j

post-13630-0-42548800-1388608194_thumb.j

post-13630-0-42648400-1388608198_thumb.j

post-13630-0-23031500-1388608202_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føkk me! Det var en staselig øks! :D Grattis!

Takk for det=) er så fornøyd som jeg kan bli.. Jeg solgte unna gibson lp`ene mine for noen år siden, og angret litt på det. nå var tiden inne, og etter 8 mnd med søking på nettet og vakg av gitar, så fat jeg på ESP. Må si jeg var litt skeptisk til japaneserne. og når jeg først hadde bestemt meg, så var det ett evig dilemma om jeg skulla ha full thickness,svart eller floyd. jeg dreit i alt sammen, og kjøpte hard tail,quilted finish. Er veldig glad for at det ikke ble full thickness, for siden jeg ikke er så stor, så er den veldig komfortabel med litt tynnere kropp. Veldig lettvint med hard tail mtp diverse tunings, og jeg har fetish for flamed maple og quilted tops. Tror jeg aldri kommer til å kjøpe meg en gitar som IKKE har flamed eller quilted finish. Er veldig fristet til å kjøpe meg Bareknuckle i bridge, men ærlig talt så funkerer JB mye bedre enn jeg trodde. Så da er det nye dilemmaet om hvor mye forskjell det er på en JB og en Miracle Man.=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med utrolig fin øks og velkommen i ESP-klubben :D ESP kan sine topper :)

Du trenger ikke tvile et sekund på japanernes gitarbygger-kvaliteter, jeg har spilt på ESP siden 2008 og har aldri opplevd produksjonsfeil eller slurv på noen av

de ESP'ene jeg har fått inn gjennom døren. Har bestilt flere uprøvd fra USA og de har også vært upåklagelige!

Kombinasjonen med håndarbeid i toppklasse og bare top-of-the-line komponenter innenfor hardware og pickups,

gjør at ESP er noe av det ypperste som finnes der ute, ihvertfall for meg :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at ESP er topp kvalitet. Hadde en M II tidligere og har nå en Eclipse. Fantastiske begge to. Min Eclipse er iallfall en keeper.

Jeg ga 8.3K inkl hardcase,frakt, ny elektronikk til potter. Er ikke det en bra pris med tanke på at den fremstår som nesten ubrukt, Sperzel Trim-lok, og det som fulgte med? Noen som har bareknuckles i en eclipse e.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert en grei pris det. Meiner å huske eg ga 7,5K for min, men var sikker heldig der. Er forøvrig godt fornøyd med EMG pups i min.

Var egentlig EMG jeg var forberedt på selv, men kjenner meg selv altfor godt, så de hadde blitt byttet ut etter en liten stund. Er veldig fornøyd med prisen jeg asså. og med tanke på at alle pottene og og wiring ble byttet ut med splitter nye i siste liten, så var det ett godt kjøp. Den ser jo nesten ny ut, og skulle jeg ha kjøpt en ny, så måtte jeg betalt det dobbelte + de tingene som er oppgradert på den. Ser jo på finn også at de fleste ligger på rundt 10 lapper, så 7.5 for din må jo ha vært en bra deal=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som en veldig bra deal. Jeg betalte 8.1 for min M-II inkl. kasse og en kompressor..god deal det også. morro med kjøpers marked

Ja,det var det absolutt=) Når det gjelder ESP, så er det skikkelig kjøpers marked på dem. er jo ikke så lenge siden de dyreste modellene av eclipsen kostet såvidt over 20000Kr. ihvertfall så er forholdet nypris - bruktpris god=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonpris! Ingenting å si på det.

Ifølge gemusikk koster de fleste Eclipse-varianter fra 18k og oppover.

ESP Custom Shop begynner på...gulp...50k :-/

Vurderer å hive et sett med EMG James Hetfield signatur-pickups i min Eclipse,

De låter overraskende presist. Noen prøvd de?

Fant de på ebay til 1500 spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.