Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strengeerfaringer


bublemark

Anbefalte innlegg

Jeg bruker stort sett 0.10 - 0.46, men har benyttet forskjellige tykkelser opp gjennom tidene. Rundt 1980 var jeg helt nede i 0.08-sett på elgitar. Jeg var en periode innom både 0.09 og 0.11 før jeg havnet på 0.10 som standard. Denne tykkelsen gir, etter min vurdering, en fyldig lyd og den er behagelig å spille på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

D'Addario XL 11-49 i standard tuning, også har jeg en i C# standard som har 13-62 (det lette baritonsettet til D'Addario) kjører jeg 45-105 eller 50-110 avhengig av hvilken bass, og en 135 H-streng på 5'eren. Generelt så liker jeg "hva som er vanligst, "men et hakk opp"". For løst er verre for spillbarhet for meg enn motsatt, tightere strenger flopper ikke rundt så mye, og er ergo kjappere for meg og/eller lettere å kontollere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 11 months later...

På studio gitarene mine har jeg Elixir 0.11-0.52. Rett og slett fordi at jeg kan kjøre mindre gain på ampene som gjør at gitaren bryter bedre igjennom miksen da høy gain komprimerer mer, samt at gitaren blir ikke sur når jeg spiller hardt. Har en liten uvane men å spille litt hardt 🙄

På live gitarene går det stort sett i 0.09-0.46. Ikke fordi at det låter best, men etter en 4 timers spille jobb, så har jeg blitt ødelagt i fingrene hvis jeg skulle ha spilt i 4 timer med 0.11-0.52 strenger. Har jeg levd av gitar og øvd hver dag, har jeg kanskje gådd opp ett hakk eller to:)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid brukt Ernie Ball, men har i det siste gått over til Elixir Nanoweb på de to gitarene jeg bruker mest (Ibanez RG560 og Charvel San Dimas) siden de føles mye bedre å spille på. Bruker 09-42 på alle, til og med den som står satt opp i drop D. Jeg spiller vel litt pusete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd litt forskjellig; Slinky i forskjellige utførelser, Paradigm, Elixir, m.fl. - men har etter hvert endt opp med D'addario NYXL som min favoritt. Bruker for tiden 11-49 både i E og Eb tuning. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard D'addario EXL 110 for det meste her, med unntak av et par gitarer der jeg har litt tykkere strenger. D'addario det også, vel og merke. Bruker også D'addario på mine akustiske. Hvorfor? Fordi de er veldig gode strenger til en meget akseptabel pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.