Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Borrelås?


Anbefalte innlegg

Borrelås er ikke bare borrelås.

Slikt ser brettet mitt ut per se.

e8yjubyh.jpg

Ja. Fullstendig kaos, men det har jeg planer om å gjøre noe med, men... Den enkle typen borrelås gjør liksom ikke greia si, om 1M-varianten sitter rett og slett for godt. Må regelrett bruke meisel og hammer for å få de løs igjen, ergo ikke en løsning som legger opp til at man kan fort bytte ut pedaler ved behov.

Er det noen som sitter på løsninger som funker bra? Har ikke testet det i praksis, dvs montert på brettet, men tror muligens en løsning på problemet kan være å lime fast rester av teppefliser på tonetrunk-brettet mitt og bruke 'vanlig' (altså ikke 1M-varianten) borrelås på undersiden av pedalene.

Ja, her besvarte jeg vel mitt eget spørsmål, ergo en tråd uten betydning. God jul liksom.

Jeg fikk i hvert fall flasha en rotete pedalkoffert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Biltema sin borrelås. Sitter bra, men pedaler kan skiftes uten å ty til nordlandssalmer. Strømforsyninga mi henger under brettet festet med slik borrelås. Den er relativt grei å fjerne fra pedaler også. Fester seg dårlig på gummi (typisk under en boss pedal) og plast.

3 fuzzer på brettet? Respekt! (Bruker du BBM'en på gitar?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det fullstendig kaos og 90% av det jeg har ligger og slenger i kassa/på brettet. Hadde brettet koblet opp i sommer, men etter noen studioøkter med forskjellige soundbehov så ble det kaos, og har ikke hatt ork til å rydde opp i det før nå (det at jeg har tre pedaler til på vei hjelper på lysten).

Tre fuzzer på en gang blir for mye. Jeg kjøper ikke pedaler fordi de nødvendigvis skal stå fast på brettet, men fordi de skal ligge og samle støv. Plutselig en dag dukker det opp et prekært behov for akkurat 'den støvsamleren', og da er det greit å vite at man bare kan tusle inn i boden og plukke med seg en pedal fremfor å stikke i butikken/eBay.

Har primært brukt BBM på bass, men den er konge på gitar også, faktisk 100 ganger bedre, IMO, enn den vanlig amerikanske/russiske (BBM er vel også, i hvert fall i følge Gilmourish.com, nærmere en original russer enn hva dagens russere er). Russere har blitt så vestlige liksom.

Skal sjekke ut Biltema-velcroen, tror muligens jeg har prøvd den før, om det ikke var Clas Ohlson sin. Har troen på teppeflisrester. Da har den harde delen av borrelåsen mer å feste seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker biltema sin som sitter bra i borren, men limen er for svak etter min mening selv om jeg har fjernet all gummi og føtter. Vurderer å stemple pedalene av med skumgummiemballasje, men skeptisk å legge rundt varme bokser som rørvrengen og strømforsyningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem som trådstarter. Det jeg merker at jeg egentlig trenger er normal borrelås som har kraftig nok lim slik at borrelåsen ikke løsner når jeg tar den av. Noen som har en løsning her? Kan det kanskje funke å sette på litt superlim før jeg fester borrelåsen på pedalen?

Bruker en sterk dobbeltsidig teip jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har problemer med å få borrelåsen til å henge på brett eller på pedaler, kan det være greit å rengjør (metall) med aceton eller rødsprit for du limer på borrelåsen

Boss pedaler og lignende kan være et sant hel**** siden de er gummibelagt under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birk har løsningen. Det er himmelvid forskjell om man renser først eller ikke. Videre er det lurt har jeg funnet ut å vente natta over før man setter fast pedalen på brettet. Da har limet fått tid til å feste seg i pedalen før borrelåsen skal tåle "belstningen" fra borrene i tillegg. Kjellerbod med åtte plussgrader er ikke et lurt sted å drive med dette, det bør være vanlig romtemperatur.

Dessuten, kjøp en ny pakke. Borrelås fra Biltema som har godgjort seg på lager en god periode er ikke like klistrete. Mye av løsemidlene i limet har fordunstet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gluke... Det er 3M Dual Lock jeg har på nå, men det sitter rett og slett for %^#^}+^} godt!!!! Tåler tredje werdenskrieg, men er a pain in the arse når det kommer til å bytte raskt ut en pedal eller noe. Fint om oppsettet er 99% permanent, ellers er det bare tøys har jeg kommet frem til, MEN, den er genial med tanke på å feste strømforsyningen under brettet. Du som bytter fuzzpedaler oftere enn mannen i gata går på do burde vel vite det? :)

Det virker dog som at en kombinasjon av 3M Dual Lock og den myke siden av vanlig borrelås kan funke greit.

Ellers bør det som går på å rense de flater hvor borrelåsen skal festes, være noe alle burde skrive seg bak øret..., men problemet mitt er jo det motsatte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være en idé å matte ned området hvor man skal feste borrelåsen. Ting sitter x antall ganger så bra da som på en glatt overflate :)

Ellers funker da borrelåsen til T-Rex i massevis, men i det siste har jeg brukt sånn smal fra nærmeste sysjappe siden den selges i «løsvekt» og koster så godt som ingenting :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borrelås fra Biltema, sterk dobbeltsidig teip, rense godt med aceton og matte ned overflaten? Got it.

Det ser ut til at Biltema har alt jeg trenger da, jeg får ta meg en tur dit fortløpende! Noen tips til hvilken "hardhet" på sandpapir som er optimalt til å slipe overflaten?

Angående det jeg bruker nå: http://www.thegigrig.com/acatalog/PedalboardTape.html

Problemet her er at den sitter for godt, faktisk så godt at jeg har klart å slite av lakken på selve pedalen, mens borrelåsen fortsatt satt fast. Anbefales derimot på det aller sterkeste hvis oppsettet ditt er permanent.

Edit: Kom på at det ikke er noen Biltema i centrum, Claes Olson er vel nest beste alternativ, men de er dyrere og har ikke alt jeg trenger...

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.