Straymond

"dette bare MÅ du høre!"-tråden

Anbefalte innlegg

sjeldent eller altfor ofte så kommer man over ei låt, eller et parti som enten sender en i bakken eller gjør at man nynner resten av dagen.

jeg starter med denne, for mange, skjulte juvelen fra toto.

jeg får bare ikke nok av refrenget og vokal-harmonien der.

Skjult innhold - vennligst logg inn

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg er det hver gang jeg hører Beat it, med lukather på komp og van halen på lead. At hr Jackson kan synge og at låta er over gjennomsnittet godt produsert skader ikke heller Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.gitarnorge.no/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjeldent eller altfor ofte så kommer man over ei låt, eller et parti som enten sender en i bakken eller gjør at man nynner resten av dagen.

Ja, den er fin den der, men hvis vi snakker om ordentlig godt skjulte juveler fra Toto- så vil jeg poste denne: Skjult innhold - vennligst logg inn

Riktig nok etter Porcaros død, men reffenget på låta er spenstig. Verdt å høre på !

Edit: morsomt å se på visningstallet på videoen:)

Endret av OsloGutten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg er det hver gang jeg hører Beat it, med lukather på komp og van halen på lead. At hr Jackson kan synge og at låta er over gjennomsnittet godt produsert skader ikke heller Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.gitarnorge.no/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Utrolig fet låt. Jackson hadde noe gull på 80-tallet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen straymond, den "goin' home" var dritfet! Spesielt vokalharmonien og refrenget, som du nevner!

Liker å utvide den musikalske horisonten min til tider! Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.gitarnorge.no/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre!

Den gikk radig noen uker når jeg først ble bitt Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.gitarnorge.no/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Og til glede for nye forumitter:

Endret av Straymond
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå harru fått meg hekta, Stray. 9 ganger på rad, til og fra butikken!

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, godt å høre at det ikke bare er meg som har vært nødt til å slite med den.

Når vi er inne på fine vokalharmonier, og flotte låter så er også denne en luring:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så mye fett som foregår i en låt er det vanskelig å finne:

Endret av Ichi
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, godt å høre at det ikke bare er meg som har vært nødt til å slite med den.

Når vi er inne på fine vokalharmonier, og flotte låter så er også denne en luring:

Jeg sliter ikke, jeg koser meg. Outfieldlåta har spilt et utall ganger de siste årene, men kom gjerne med flere juveler (misforstå meg rett). Her har dere noe annet som kan gnage hjernebarken i kjølvannet av den omtalte sangen om en rev:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dead Soul varma opp for Ghost på Rockefeller. Jævla fet musikk! Albumet "In the Darkness" ligger på Spotify!

EDIT: De sier selv at de spiller mørk, elektronisk doom blues Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.gitarnorge.no/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Endret av Haakenstad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke ukjent akkurat, men fy faen den fester seg i hodet en god stund Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.gitarnorge.no/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fierce Justice er bandet mitt fra Oslo/Asker. Et hard rock/heavy metal band. Fint hvis du kan sjekke det ut og gi meg konstruktiv tilbakemelding på hva du synes om det. Facebook page: Skjult innhold - vennligst logg inn

Cheers! og godt nyttår til dere alle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaco Pastorius spiller veldig fint, men mye lidenskap. Anbefales veldig å høre på dette. Postet vel "Portrait of Tracy" tidligere her. Dere bør absolutt høre på den. Veldig viktig stykke i forhold til bassens rolle i musikken, da særlig jazzen.

Endret av OsloGutten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Keith Merrow, noen av dere er sikkert godt kjent med mannen og musikken, men poster den her fordiom!

Skjult innhold - vennligst logg inn her kan du forresten laste ned musikken han har lagd med "Pay what you will prinsippet." Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.gitarnorge.no/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Endret av Andreaskm
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sweet Mistreater fra Coverdales andre plate etter DP. Sukkersøt, men veldig laidback og fantastisk vokalprestasjon. Det var på den tiden han virkelig kunne SYNGE!

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi tar med Sunny Days fra første plata når vi først er i gang. Fytte h..... for et driv!

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen sier "dette MÅ du bare høre" så sitter jeg helt stille og stirrer rett frem i håp om at de kanskje tror jeg er katatonisk, og dropper temaet. Eventuelt at jeg på fantastisk vis har utviklet evne til kamuflasje og går i ett med omgivelsene.

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive