Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Custombygget amp vs. originalen?


Anbefalte innlegg

Jag tror det å selge en amp bygget av en "hobbybygger" kan vare meget vanskelig ... uansett hur flink han er ...

Jepp. Tregt nok bruktmarked fra før av.

Greit det :-) "10 000 tapt" er ikke mye penger, og dessuten er det jo ikke sånn at den ikke kan brukes etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten ble det bare bygget 25 Mayer Signature-amper av Two-Rock -> dvs. umulig å få tak i.

Jeg bare lurer: Har du prøvd en slik Signature Two-Rock selv? Siden den er så sjelden, mener jeg?

Grunnen til at jeg spør er at dersom du baserer dette på innspillinger du har hørt, så er det enormt mange andre faktorer enn forsterkeren som avgjør lyden du hører. Det er en gitarist (med sin stil) som spiller en gitar (med sine pickups, strenger og innstillinger), kanskje gjennom noen effektbokser (veldig mange slike er vanskelige å høre, f.eks boost, EQ, volumpedal, compressor etc) gjennom forsterkeren (som har sine innstillinger og rør som kan ha individuell lyd) inn i mikrofon (er) (med sin karakteristikk og plassering), og til slutt til miks og mastring, der lydteknikeren har mange triks for bra lyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt kontakt med han som selger på finn. Eneste problemet med det er at det e 35w som kan gi utslag med mye mindre headroom... Kan være et bra alternativ enn så lenge da, mtp. ettersalgsverdi og sånne ting.

Ja, jeg vet at det er en slik amp jeg vil ha. Har sett og prøvd alternativene fra Fender og andre Dumble-baserte merker. Ingen har samme karakter som TR-ampen.

Ja, TR-ampene er veldig effektvennlige så jeg ser ikke det som noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.