Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt prosjekt, DIY Lap-steel, av ting og tang jeg har liggende..


Anbefalte innlegg

Ja Castor, det er nok sant om man må trykke strenger ned på et gripebrett.. Med slide har man ikke det problemet. Litt tungt å plukke strenger med høyrehånda pga de veldig stramme strengene. Også blir det jo veldig tett mellom tonene oppover halsen, det gjør det vanskelig for en med tvilsomt gehør å treffe riktig... Men jeg må prøve noe tynnere strenger senere! Men som sagt tidligere, gøy å spille på ( med plekter og slide..), og skikkelig kul lyd!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stille med denne nå, og den er ikke ferdig.....

Venter på et resonator strengesett fra Stringsandbeyond..

Også har jeg laget deksel til kontroll-cavityen på baksiden. Da jeg skulle bore huller for å feste det klarte jeg selvfølgelig å bore tvers gjennom der jeg hadde boret opp til pickup-ledningen, og delte den i to.... Etter at jeg fikk loddet den sammen ble den så klumpete at jeg ikke fikk ledningen tlbake i hullet, og det ble også en tvilsom lodding som plukker opp støy.... Det var jo bare en tusendels sjanse for å bore akkurat der, og jeg traff.....

Men har en ny pickup på vei, tenkte det var like greit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye feite strenger er på, og en Bill Lawrence stacked humbucker i singlecoil format er også satt inn.

Jeg trenger bare å justere opp pickupen litt, veldig lavt signal fra den nå... Venter med å si noe om lyden før jeg har justert den..

Trenger også å intonere den, ikke sånn vanlig intonering, men intonere strengene relativt til hverandre... Om det er 100% riktig tone i 20. bånd er ikke så viktig, men ønsker at alle strengene iallfall skal være forholdsmessig like.

Og på bildet her ser vi også at jeg har fått skrapt opp noe av lakken i utfresingen... Og jeg er tom for den fargen... Får leite gjennom konas neglelakksamling...

020%20Nye%20strenger%20og%20pickup.jpg

Endret av askret
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.