Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarbasert musikk


Guns N' Roses

Anbefalte innlegg

Heisan,

I det siste har jeg blitt mer og mer glad i å høre på sanger med hovedfokus på kun gitar, uten at sangen skal ha et vanvittig klimaks. Litt jazz feel, trenger ikke være rock n roll liksom, har jo vært innom Malmsteen og Steve Vai fra før.

Jeg lurte på om dere har noen gode forslag.

Et eksempel på det jeg leter etter:

Liker forsåvidt også Grant Green hvis det er til noe mer hjelp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Scofield og Steve Lukather er jeg godt kjent med, fantastisk flinke gitarister! :D

Har hørt om mange av de du nenver, PerA, men ikke hørt særlig mye på dem. Er det noen bestemte album du anbefaler?

Sisteplata til Scofield er super, men du kommer langt med "The Best of John Scofield". :)

"Incredible Jazz Guitar" av Wes M. er selvskreven.

Følgende Metheny-album er favoritter her: "Bright Size Life", "Speaking of Now", What's It All About" og "Question and Answer".

"Blow by Blow" av Jeff Beck er fin å starte med. Når det gjelder Jim Hall er det greit å starte med en samleplate, f.eks. "The Complete Jazz Guitar".

The Shadows har jeg ikke oversikt over - der har jeg bare blitt eksponert for musikken via pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo sjekke ut noen countrygitarister! Det er jo de som er best!

Chet Atkins er nevnt. Min store favoritt er vel kanskje Jerry Donahue eller John Jorgenson. Sammen har de telecastersupergruppen The Hellacasters! Lars Haavard Haugens soloplate er jo også fantastisk!

En stor jazzfavoritt for min del er Kurt Rosenwinkel. Kanskje litt sær, men spiller veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en hel haug fete gitarister å sjekke ut. Ikke direkte jazz, men kanskje litt mer i fusion jazz/rock gata. Regner med at Guthrie Govan ikke har gått forbi deg? Greg Howe, Eric Johnson, Kiko Loureiro, Andy Timmons, Brett Garsed og Richie Kotzen. Blant mine mange favoritter hvertfall, sånn bortsett fra de som allerede er nevnt :) The Aristocrats er jo et konge band å sjekke ut også. (Med Guthrie Govan)

Endret av Nameless
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.