Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overdrive - Progressive Metal


ErlendB

Anbefalte innlegg

Hello!

Ny låt fra meg, igjen. Tenkte egentlig jeg skulle holde de nyeste låtene mine hemmelige en stund, men følte jeg måtte laste opp noe nytt på soundclouden!

http://soundcloud.com/buflod/overdrive-without-vocals

Utstyr:

Ibanez RG 450

Guitar Rig 5

Reaper

Masse gratis-synths

EZdrummer Metal Machine

Kommentar og kritikk tas imot med glede. PS: fuck soundcloud for at embedinga ikke funker.

EDIT: Takk til Shreddhare for hjelp med embed!

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello!

Ny låt fra meg, igjen. Tenkte egentlig jeg skulle holde de nyeste låtene mine hemmelige en stund, men følte jeg måtte laste opp noe nytt på soundclouden!

http://soundcloud.com/buflod/overdrive-without-vocals

Utstyr:

Ibanez RG 450

Guitar Rig 5

Reaper

Masse gratis-synths

EZdrummer Metal Machine

Kommentar og kritikk tas imot med glede. PS: fuck soundcloud for at embedinga ikke funker.

EDIT: Takk til Shreddhare for hjelp med embed!

Mye snadder her! Hang meg likevel litt opp i det jeg best klarer beskrive som "synthlyden" som kommer første gang etter 00:36. Synes lyden blir for dominerende og skjærende i dette partiet, og at den tar fokus bort fra de øvrige instrumentene/selve partiet. Likevel, når den samme synthlyden kommer igjen i det rolige partiet etter 01:55, når du slår de åpne akkordene og fyller med synthen, er det helt fantastisk. (Slenger meg rett tilbake til tidlig 80-tallsmusikk, og jeg liker å bli slengt når jeg hører på musikk). Noen sekunder senere, når synthen følger melodien, er høres den skjærende ut igjen i mine ører. Ikke noe galt med arrangeringen, men litt synd hvis valget av synthlyd skal stjele oppmerksomhet fra en knall låt og fet spilling. Men for all del; vær gjerne uenig, kanskje lyden funker for andre! Digger forøvrig de stakkato partiene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet låt! Digger spesielt partiet fra 5:20, herlige brutte akkorder på synthen. Minnet meg litt om Symphony X - Odyssey til tider (pga synthen sikkert...), ikke at det er noe i veien med det! Bra spelt!

Endret av Gneiss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye snadder her! Hang meg likevel litt opp i det jeg best klarer beskrive som "synthlyden" som kommer første gang etter 00:36. Synes lyden blir for dominerende og skjærende i dette partiet, og at den tar fokus bort fra de øvrige instrumentene/selve partiet. Likevel, når den samme synthlyden kommer igjen i det rolige partiet etter 01:55, når du slår de åpne akkordene og fyller med synthen, er det helt fantastisk. (Slenger meg rett tilbake til tidlig 80-tallsmusikk, og jeg liker å bli slengt når jeg hører på musikk). Noen sekunder senere, når synthen følger melodien, er høres den skjærende ut igjen i mine ører. Ikke noe galt med arrangeringen, men litt synd hvis valget av synthlyd skal stjele oppmerksomhet fra en knall låt og fet spilling. Men for all del; vær gjerne uenig, kanskje lyden funker for andre! Digger forøvrig de stakkato partiene!

Jeg skjønner hva du mener, jeg kan kanskje dempe synthen litt på de raske partiene (refrengriffet). Dette er jo ikke et ferdig produkt, så det er fint med litt konstruktiv kritikk her! Kult at du ble slengt tilbake. Jeg prøver å høres så oldschool ut som mulig, så det er jo et greit kompliment! Stakkato-partiene er kule. Går for en slags "Awake"-feeling på dette albumet!

Fet låt! Digger spesielt partiet fra 5:20, herlige brutte akkorder på synthen. Minnet meg litt om Symphony X - Odyssey til tider (pga synthen sikkert...), ikke at det er noe i veien med det! Bra spelt!

Takk! Partiet fra 5:20 er noe jeg lagde for omtrent et år siden. Det var deilig og endelig få bruk for det! Veldig Pagan's Mind-inspirert akkurat det der.

Sykt fet solo. Kan høre at du hører mye på Dream Theater :)

Takk for det! Backingen på den soloen er "litt" inspirert av Under A Glass Moon. Soloen er derimot et par hakk dempa fra Petrucci sin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også litt, eller faktisk ganske, Symphony X-vibber, noe som er dødstøft i mine ører.

Det første jeg tenkte på når jeg hørte den var at skarptromma låt litt rart i forhold til resten. Blir litt mye "a change of season"-trommer liksom. Ellers..., imponerende greier (i likhet med det aller meste som kommer fra den kanten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også litt, eller faktisk ganske, Symphony X-vibber, noe som er dødstøft i mine ører.

Det første jeg tenkte på når jeg hørte den var at skarptromma låt litt rart i forhold til resten. Blir litt mye "a change of season"-trommer liksom. Ellers..., imponerende greier (i likhet med det aller meste som kommer fra den kanten).

Takk for hyggelig kommentar!

Tja.. Målet med skarpen var å få den til å låte ca. som på Awake. Tight med masse reverb. Jeg kan jo teste en annen skarp, men synes denne låter bra jeg. Vi får se litt på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en mix så kan jo trommene høres helt annerledes ut enn de gjør alene. Så uansett hvis trommene høres helt like ut til bandet du vil covre i et parti hvor trommene spiller alene, så kan de få helt annen lyd / feeling når gitarene / bassen kommer inn.

Har du mastret mixen din? Eller har du bare tatt opp instrumentene og rendra det? Det høres litt ut som alle instrumentene er "alene" og ikke i samme rom....hvis du skjønner hva jeg mener :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en mix så kan jo trommene høres helt annerledes ut enn de gjør alene. Så uansett hvis trommene høres helt like ut til bandet du vil covre i et parti hvor trommene spiller alene, så kan de få helt annen lyd / feeling når gitarene / bassen kommer inn.

Har du mastret mixen din? Eller har du bare tatt opp instrumentene og rendra det? Det høres litt ut som alle instrumentene er "alene" og ikke i samme rom....hvis du skjønner hva jeg mener :/

Jeg har mixa og mastra så godt jeg kan etter egen evne. Kan ingenting om det, så det er kanskje derfor det låter sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakesmilerevolution på youtube har veldig bra mixing og mastering tutorials. Krever at man har en del plugins, og mange av dem er ganske dyre også.

Garell2 har veldig bra tutorials mix til trommer og også presets til Superior Drummer 2.0 som låter veldig bra. Krever at man har siste verson av Superior Drummer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha ett nytt sett med ører, trenger jeg alltids å øve meg mer på miksing :) Selvfølgelig gratis! om du i tillegg legger ved midifilene til trommene kan jeg prøve andre trommeplugins som überschall og addictive. Just saying :) Send meg en pm om det er aktuelt !

Det kunne vært gøy! Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det, da. Må jo sende over alt av lydfiler og sjit. Jeg skal se litt på det, men er veldig opptatt i ukene nå om dagen, så får se på det litt nærmere helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.