Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgradering av gammel Jackson JT-6 Floyd?


Aphelion

Anbefalte innlegg

Jeg har en Charvel Model 3 fra 1988 som jeg nå i dag har fått i spillbar stand igjen med en GFS VEH i bridge :) Pickupen låter overbevisende som pokker, men jeg merker at gitaren er ganske død, det er veldig lite sustain med mindre jeg cranker ampen til øving/gig-volum. Gitaren har en Floyd Rose av typen Jackson JT-6. Er det muilg å gjøre noe med denne for å forbedre sustainen, som f.eks. å bytte til en feitere blokk? Blokka som sitter på er muligens det skraleste jeg noensinne har sett... Er det verdt det, eller er det bedre å bytte ut hele skiten med en ny og bedre Floyd? Eller er slike systemer rett og slett tonekillers uansett kvalitet? Jeg har ingen erfaring med Floyd bortsett fra denne, så jeg må nesten spørre :P

Bortsett fra sustainproblemet så er denne gitaren helt sjef å spille på, så jeg kan absolutt være villig til å legge litt penger i å gjøre den enda bedre :)

Floyden ser slik ut btw, en litt uvanlig løsning:

JT6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt Floyden.

Billige dårlige systemer er tonesuckers, gamle originale Floyder og Gotoh sin nye er det ikke!

Gotoh sin har litt mer mellomtone og låter sånn sett litt mer "klassisk" enn OFR.

Men hvis gitaren i seg selv er død er den kanskje ikke verdt oppgraderingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis tremmen's knife-edges er slitte så kan dette føre til at mer av vibrasjonene/tonen forplanter seg i trem-postene og videre.

den ser jo godt brukt ut, og om så er tilfelle så er det ikke sikkert at et blockskifte hjelper så mye.

Gotoh er safe, jeg har ikke testet den som germaniumkid linker til, men alltid stas å prøve nye saker.

dette kommer fra en som tilogmed syns Kahler spyder er artig å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt og montert et par stykker av de som germaniumkid linker til, og de har vært helt topp!

Men jeg har aldri hatt de lenge før gitaren de ble satt i ble solgt..... Så hvordan de slites eller ikke over tid aner jeg ingenting om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten litt avhengig av at en eventuell ny Floyd er å få i lefty-versjon... ;)

Bildet jeg posta er ikke av min, bare noe ræl jeg fant på Google siden det er så ufattelig tiltak å ta et bilde :D Min er, som resten av gitaren (unntatt den RÆVA lakken som tidligere eier har klint på) så godt som strøken. Kan umulig ha blitt mye brukt denne fjøla her :)

Kanskje det er greiest å begynne med å bytte til en feitere blokk? Sustainproblemet er jo ikke noe problem på gigvolum, så det er bare når jeg klimprer hjemme det er irriterende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta ut den Jackson "stampa" floyden på min dk2 med en Gotoh, det ble ENORM forskjell...Men føler også at den mangler litt sustain.. Nå skal det sies at jeg ikke er vant til floyd gitarer. Detta er den eneste jeg har( og har hatt) Er mer vant til Set-neck og neck-thru gitarer med tunomatic style fixed bridge.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.