Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparere gitar


zed

Anbefalte innlegg

Hei,...jeg har desverre en Gibson LP Standard som ieg fikk ved et uhell skadet,..... skadet hode.

Jeg lurer på om det finnes noen som kan fikse det her i Trondheim, og om det lønner seg å reparere i det hele tatt?

Foresten, det kunne være kjekt å ha oversikt over gutta som har peiling på gitar eller musikkinstrumenter generelt.

Det kan gjøres på PM like greit.

Takk

Zed

Endret av zed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir Falck som hadde tre '45 fr. (Han holder til i sykkelbutikken i samme gate som tre' 45, Fjordgata 11, hvis jeg ikke husker feil?) Lnner seg? I hvert fall bruksmessig. Hvis bruddet er nogenlunde rent, vil du ikke merke det etterp宠Det vil nok synes, men det har jo ikke mye 堳i. Holdbart blir det ogs堨vis det blir gjort riktig.

Videresalgsverdien synker nok litt, men ikke mer enn verdien p堤en pr. n宠;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Audun,...det var kjapp og hyggelig svar som alltid. :)

Brudd er omtrent midt på hode på tverrs. Neck er fremdelles fin og uskadet, det er "kun" hode som er skadet.

Går det an å bytte hele neck på en Gibson LP Std.?

Liksom,...bestille en neck fra Gibson fabrikk?

Endret av zed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Sånn ja. Det finnes jo de som har laget nytt hode. Saken er jo den at hals og headstock er ett trestykke, så det blir jo litt mikk makk det også. Ta den med til Geir og hør hva han sier du. Jeg tipper det lar seg reparere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha E5051,...det var akkurat det samme Geir Falk sa til meg.

I dag tokk Geir gitaren og sa at det så fint ut og at alt blir bra og uten store konsekvenser.

Han kommer til å lime gitaren i løpet av dagen, og kommer til å la det stå mellom "tvinga" til mandag. På mandag kommer jeg til se på gitaren og bestemme meg om det bør lakkeres eller la det stå sånn som det er.

Lakkering koster en del, men det kan vi diskutere videre på mandag.

Det var flere gitarer hos Geir med neckskader på reparasjon. Jeg så en Gibson SG godt limt mellom "tvinga" og en Ibanez kassegitar med ganske lignende skade som på min gitar.

Endret av zed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg hos Geir, og det ser ut at han har gjort en god jobb, men det må lakkeres for at det blir bådde funksjonelt og pent å se på.

Med tanke på at halsbrudd skjer relativt ofte på Gibson gitarer, valg av en svart (ebony) er kanskje ikke så dumt.

Lakkeringsmulighet er en skikkelig estetisk fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er ferdig og jeg må si at Geir har gjort en bra jobb, og at det er vanskelig å se at det var en gang halsbrudd. Fra baksiden man ser ikke noen forskjell og fra frontsiden kun en liten linje hvor maling synket litt,....ikke mye men litt.

Vi får se om den tendens fortsetter, og hvis ja, da tar vi en strøk med lakk til på en senere tidspunkt.

Spilbarhet er akkuratt det samme, men lyden er noe annerledes. Det høres ikke helt ut som en Gibson LP Std ennå,...men nesten som en Epiphon LP Std. Jeg håper at det kommer til å forandere seg etter hvert,.....

Endret av zed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiphonen min høres ikke ut som papp! :ninja: Den låter kjempebra! Bedre en flere Gibsons jeg har prøvd! :D Skal ikke tro alt du leser Mr! Men kjedelig at Les paul`n din høres ut som papp da! Sikker på du ikke har fått en papp gitar i retur??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.