Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fy søren for en god gitar!


AddiToll

Anbefalte innlegg

Heisann folkens,

jeg stakk innom Stordahl Musikk (Moss) i dag for å kikke litt på gitarene de hadde der. Jeg så ved første øyekast en Gibson J45 som hang og strålte på veggen, og tok den ned for å prøve. Ikke misforstå meg, den var ganske god, men den hadde ikke den gnisten jeg forventer når jeg spiller på en gitar. Etter en stund med spilling på J45en, kom ene butikkmedarbeideren bort og sa han skulle vise meg noe. Han tok frem en Furch D20. Førsteinntrykket av utseende var ikke så bra, men da jeg begynte å spille på den.... oioioi. Fy søren for en gitar! Lyden rommet hele butikken og vel så det, og spillbarheten var det helle ikke noe å si på. Men jeg har ikke sagt det beste med den ennå. PRISEN. Den var nemlig på 6000kr. Jeg trodde ikke mine egne øyne. Da jeg igjen prøvde J45en, var det rett og slett en nedtur. Om jeg skal ha en akustisk gitar i fremtiden, vil nok denne stå høyt på lista :)

Er det noen andre som har erfaring med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he! Hadde akkurat samme opplevelsen da jeg kjøpte min Furch for noen år tilbake. Fantastiske gitarer. Skal godt gjøre å finne noen andre som gir like mange tonn kvalitet per krone :-)

Har en jumbo. S-42-sf tror jeg den heter.

lut212350.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt blåst over ende av Furch. Stor og åpen lyd, og jeg var søkkimponert. Hadde ikke opplevd det siden jeg testet en veldig veldig dyr sak som jeg ikke husker merke (tror det var Taylor). Men det har en pris, og jeg har også sustain som ett kriterie. Disse gitarene som har mye volum kan ha noe kort tone, det har jeg også erfart. Kan være verdt å ta med i vurderingen. Jeg pleier stemme E til D, så kjøre på med litt LedZepaktig noodling mens basstonen bare ligger i bunn. Merker raskt om man må slå an tonen ofte…

Edit: ble Guild på meg.

Endret av SteikBacon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he! Hadde akkurat samme opplevelsen da jeg kjøpte min Furch for noen år tilbake. Fantastiske gitarer. Skal godt gjøre å finne noen andre som gir like mange tonn kvalitet per krone :-)

Har en jumbo. S-42-sf tror jeg den heter.

lut212350.jpg

Flott gitar! Hvor mye måtte du ut med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furch er knallgreier det.

Fikk en Guild M125 i henda for et par uker siden, og fikk litt samme reaksjonen. Kanon fjøl, spesielt i forhold til prisen.

Er på utkikk etter en bra kassegitar selv for tiden, og det er med blandede følelser jeg sier at det eksemplaret gjorde skam på endel gitarer i D28/J45-klassen.. :)

Har alltid hatt lyst på en ordentlig D28, men har problemer med å cashe ut 15-20 lapper for en akkert som hverken låter eller spiller mer enn middels bra. Jobba en liten stund i ei musikksjappe, og det er veldig overraskende hvor stor forskjell det kan være på to tilsynedlatende identiske gitarer, selv i høy prisklasse.

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.