Web Analytics
Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har det kommet nye Fender Select-modeller fra Fender.

Jeg har laget en kjapp Video på NAMM-show med gjennomgang av de viktigste forskjellene og spesifikasjonene.

Her er videoen jeg lagde:

De nye modellene er:
Fender Select Carved Maple Top Jazzmaster - Twilight Burst / Cayene Burst

Fender Select Thinline Telecaster - Gold Hardware

Fender Select Thinline Telecaster - Crome Hardware

Fender Select Telecaster HH - Flattop Malaysian Blackwood

Fender Select Telecaster SH - Carved Top Tasmanian Blackwood

Fender Select Stratocaster HSS 2013

Priser kommer fortløpende. Jeg må bare jobbe litt med kalkulatoren...

Spørsmål?

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre Aphelion. Fender Select-serien kommer kun i versjon der du må bruke begge hender for å spille...

Heldigvis er det jo alltid venstrehånda som gjør det vanskelige på en "righty"-modell, så det bør være en smal sak å gjøre om spillestilen bare modellene er fristende nok. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart, det er jo ikke noe stress å begynne fra scratch på noe man har holdt på med i bare 22 år... Det var ingen av modellene som fristet, jeg bare lurte grunnet generell interesse. Fender er jo akkurat like ræva som Gibson når det gjelder lefty-utvalg. Jeg mener, hvorfor i all verden er ikke Baja Tele tilgjengelig som lefty? Eller Explorer og V for den del... <_<

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klart, det er jo ikke noe stress å begynne fra scratch på noe man har holdt på med i bare 22 år... Det var ingen av modellene som fristet, jeg bare lurte grunnet generell interesse. Fender er jo akkurat like ræva som Gibson når det gjelder lefty-utvalg. Jeg mener, hvorfor i all verden er ikke Baja Tele tilgjengelig som lefty? Eller Explorer og V for den del... <_<

Fordi det egentlig ikke trengs...det er bare å snu den opp ned..se på Dick Dale f.eks :D

Det er så lett at tilogmed Kurt Nilsen får det til :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er så enkelt at det har med penger å gjøre. Det er for få som kjøper lefty-modeller til at Explorer, V, Baja og disse typene kan lages den andre veien. Finnes rett og slett ikke nok kunder til å forsvare investeringen. Taylor lager jo absolutt alle modellene sine som Lefty uten tillegg i prisen, og har god erfaring med det, men ellers nedprioriteres det av alle store produsenter i verden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men å lage en SG i lefty er null stress? Eller en Am. Standard Tele eller en vanlig Mex. Tele? :P Disse kommer jo i lefty. Skulle tro at Baja Tele er mer lettsolgt enn Mex Standard...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av tjukknyggis
      Heisann! Eg har ein Fender Roland Stratocaster VG G-5 i fargen svart/kvit. Eg tenkte å selge denne gitaren. Eg kjøpte den ny for ca 8 år sidan og betalte rundt 17-18.000kr. Gitaren har kun blitt brukt eit par gongar og er derfor heilt strøken og uten riper og bruksmerker. Det eg da lurer på er kor mykje er gitaren verdt i dag, kva pris bør eg legge den ut for? På forhand takk!

• Av andreas.espolin
      Made in USA: American Special med Fender N3 pickups, locking tuners og EQ-boost. Flott gitar som funker til alt fra country twang til rock’n’roll. Kommer med solid hardcase. Kjøpt i 2015. Strenger er av pga rens og rengjøring. Kan byttes evt byttes i andre gitarer i samme prisklasse! Ser primært etter Gibson Les Paul!
      Annonse på Finn: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=174693152
      Selges for 8000kr

• Av Jan T. Loven
      Med tungt hjerte så velger å selge min svært lite brukt «Fender American Elite» i håp om noen vil få mer tid og glede av den enn meg. 
      Ta kontakt for en hyggelig gitarprat.
      Pris: 14000 kr.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.