Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: 2009 Gibson Explorer Classic White


Heilage

Anbefalte innlegg

Fikk ny gitar i hus i dag, årets første. De som kjenner meg vet at jeg har ønsket meg en Explorer i mange år, så dette var på tide (en LTD FX260SM er kul den og, men ikke helt det samme).

Specs og sånn:

Kropp: Mahogny

Hals: Mahogny

Gripebrett: Ibenholt (:D)

Pickups: 496R/500T

Planen er å gi den sort hardware og sette EMG X-settet mitt i den (LPen skal få noe mer vintage-ish). Plekterbrettet skal byttes ut med et i sort anodisert aluminium.

Har fått justert den litt nå, halsen var allerede veldig godt satt opp, så det var bare action som var en anelse høy. Den har god, behagelig hals, og man føler seg rett og slett badass når man spiller på den. Jeg må si, folk sier at disse pickupene er håpløse, men jeg synes ikke de var dårlige i det hele tatt. De skal være veldig hotte, men jeg slet ikke med å få en god, varm cleanlyd av neckpickupen. Når jeg dro på synes jeg den ga god vreng, men kanskje det bare er meg. :)

post-10219-0-52501600-1358369825_thumb.j

post-10219-0-79267600-1358369838_thumb.j

post-10219-0-86703700-1358369818_thumb.j

post-10219-0-58801300-1358369832_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Classic white = den har falma litt? :lol:

FUK BON JOVI

Finishen heter faktisk det, men den har gulnet såvidt. :P

EET FUK

Flott denne. Alltid hatt sansen for hvite gitarer. Skulle jeg hatt en sånn selv ville jeg nok gått for mer vintage voica pickups, men folk er forskjellige heldigvis.

Er denne neckheavy som f.eks Firebird?

Jeg trodde den skulle være neckheavy, men langt ifra. Den er mer eller mindre perfekt balansert, og henger akkurat der du sier at den skal henge. Prøvde med en vanlig nylonreim som lett sklir om gitaren er neckheavy, men den rørte seg ikke. Nå har jeg aldri prøvd en Firebird tror jeg, så jeg har ikke noe å direkte sammenligne med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.