Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken overdrive til VOX'en?


Sharkeye

Anbefalte innlegg

Skeptisk til den Boss-pedalen. Har en Boss OS-2 som er en kombinert distortion/overdrive pedal. Synes ikke den låter noe særlig sammen med Voxen. Ville testet ut OCD.

OD-3 skal være veldig fin sammen med ampvreng. OS-2 er jo noe HELT annet, ikke sammenlignbart i det hele tatt. Jeg brukte tidligere en SD-1 (Super Overdrive) sammen med JCM800, det funka som bare fy det. Zakk Wylde brukte jo denne i mange mange år før han fikk en MXR signaturpedal som i bunn og grunn er samme greia i en annen boks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bruker Boss Sd-1 og den er fin og rund. Faktisk mer fornøyd med den enn min tidligere gaaamle OD-1.
Det at Boss er et drittmerke er jeg langtfra enig i, det handler nok mer om kred. Man får ikke alltid hva man betaler for i pedalverden, man betaler mye bare for merke eller "made in usa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klassisk Vox amp har mye mellomtone, og det var det som skilte den fra andre forsterkere da den kom.

Vox var spesiallaget for gitar, og var konstruert for å få fram elgitarens frekvensområder på best mulig måte.

Det er derfor pedaler som hever mellomtonen fungerer utmerket på Fender amper, men ikke så bra på Vox amper.

Velger du en overdrive ut i fra det finns det hundrevis av varianter å velge mellom.

Sjøl liker jeg HotCake godt. En klassiker laget for bruk med Vox.

Jeg har både en vanlig gammal en og en nyere dobbel HotCake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.