Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken overdrive til VOX'en?


Sharkeye

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en VOX AC15C1 rørforsterker, og er veldig happy med den rene, varme rør/vintagelyden i den. Jeg spiller på en Telcaster i dag, og vil med tiden anskaffe meg en lekker Gibson-type-vintage-jazz-etc. Spørsmålet mitt er - som jeg heller ikke kunne finne noe svar på her inne - hvilken overdrive skal jeg kjøpe? Jeg trodde først jeg skulle ha en BOSS SD-1, som jeg leste ga en myk og varm overdrive uten å ødelegge den allerede fine VOX-sounden. Men her mente så pusheren i butikken at BOSS hadde litt "billige" effekter, og at jeg heller burde kjøpe en "Blues-bender", men som han ikke hadde inne (han hadde heller ikke inne SD-1). Eller jeg kunne alternativt gå for en MXR GT-OD til 1129,- (...) Ellers har jo Ibanez en Tubescreamer som skulle være god, leste jeg. Men hva sier folket? Noen som umiddelbart vet hva jeg bør/ikke bør kjøpe?

Og så vil jeg koble min Takamine akustiske gitar til den samme VOX'en, og lurer på om det er en effekt jeg burde kjøpt for å optimalisere den akustiske sounden?

Takker så mye for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefalle å sjekke ut clean boost serien til Xotic. Veldig rene vrengpedaler som ikke farger lyden.

Har selv en EP Booster som står på hele tiden + en RC Booster når jeg skal fram i lydbildet på soloer. Fungerer utmerket og prisene på pedalene er ikke avskrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefalle å sjekke ut clean boost serien til Xotic. Veldig rene vrengpedaler som ikke farger lyden.

Har selv en EP Booster som står på hele tiden + en RC Booster når jeg skal fram i lydbildet på soloer. Fungerer utmerket og prisene på pedalene er ikke avskrekkende.

Hm, etter søk på Kelkoo ser jeg ikke noen forhandlere som fører disse, men på finn er det en for salg ikke langt fra meg, en Timefactor EP-Booster, 3 mnd gml til 1000,-

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38842015&kwUnica=xotic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss lager MASSE billig drittlyd, men de har et par pedaler som faktisk er vell verdt pengene. Boss SD-1 er ihvertfall en av de sistnevnte, så jeg gitt den en sjanse om du er på lavt budsjett. BD-2 er også en finfin pedal.

Greia med boss er at de har et par pedaler som er ganske fint tilrettelangt for modding, noe mange gjør. De lager også utrolig mange pedaler, og enkelte av dem er imo verdt pengene. Ihvertfall på overdrive-fronten.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter det samme som deg egentlig, til min AC30C2, som jeg nettopp kjøpte.

Jeg har fått anbefalt Xotic AC-booster.

Jeg har en TS9 (Tubescreamer), og den låter ikke bra på Voxen. Gir alt for mye mellomtone for min smak.

Når en snakker om Boss som litt "billige" effekter. Det er godt nok for Snowy White, som bl.a. spiller gitar for Roger Waters på The Wall turneen.

http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2010/Dec/Snowy_White_Wailing_on_the_Wall.aspx?Page=2

AC30 + Boss Blues Driver + Boss Overdrive.

Vil si det da burde kunne funke for de fleste.

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.