Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei

Jeg har så smått begynt å samle på eldre akustiske gitarer, og kjøpte denne i dag. Er det noen som har noe kunnskap om hva dette kan være? 

Ser ut til å være heltre topp og bunn, og merkelappen, eller hva det nå er, sitter på undersiden av toppen. Har aldri sett en sånn lapp før.

Blir glad for alle tips.collage-1542724052355.thumb.jpg.eb0a86d67966738c0ee5fe47ed12ac86.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppdatering, jeg maila med Steinnes og han mener at det kan være en tysk import fra mellom 1900 og 1920. Så vanskelig å si akkurat hva det er.

Hvis noen vet noe eller kan ha tips så setter jeg pris på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Konrad
      Hei
      Ny mann på forumet.
      Har kommet over ett kabinett som heter 2053, i denne sitter det 1 stk 12tommer element i.
      2054 har 1stk 15tommer.
      Disse ble bare produsert i 73-74,såvidt jeg kan se.
      Noen som vet noe mere om denne/disse?

• Av areinhar
      Fant en flangerpedal under opprydning. En Electric Mistress De Luxe fra ca. 1979. Etter litt undersøkelser er dette versjon 1. Den bærer preg av bruk, men fungerer. Hva kan den være verdt?
    • Av ariaboss
      Fikk en Vintage Ibanez Artist i hus.
      Mysteriet er at i 1977 katalogen for Ibanez Artist så ser dette ut som en 2618 i antique violin. Spesifikasjonene stemmer bortsett fra en ting. En 2618 skal ha en 2 dels plain lønnetopp, mens denne har en one piece lønnetopp med birdeyes.

• Av Hr Sanders
      Var innom en elektrobutikk i dag og fikk tak i noen gamle caps. Noen som kjenner til denne og som har testet den i gitar?

• Av ariaboss
      Jeg har en Fender classic series strat 50's. Den har litt båndslitasje på de laveste båndene, men det er ikke noe særlig problem. Problemet er at den "buzzer" mye mellom 7 og 16 bånd. Har justert strenghøyde og truss rod, men problemet er der fortsatt. Gitaren er for øyeblikket halsløs (Vintage truss rod vettu). Det jeg egentlig lurer på er om det er mulig å få gjort en båndsliping på Vintage style båndene til Fender da de er ekstremt lave i utgangspunktet (tror det er de laveste båndene til Fender). Gitaren har ikke vært båndslipt før. Jeg har konkludert med at problemet ligger i ujevne bånd.
      Input mottas med et smil
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.