Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les paul Traditional


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Hei, eg har i det siste hatt veldig lyst på ein gibson lp. Mine tidligere gitarer er to ltd gitarer (ibanezaktig, tynn hals, typisk metal gitar). Er dette ein god les paul til prisen?: http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=26423&artno=202820

Mange andre les pauler koster tripelt så mykje, men har ikkje økonomi til ein gitar over 12000 kr... Korleis er disse i motsetning til les paul studio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er mye gitar for pengene. Traditional er jo egentlig en Standard som er laget på samme måte som de ble lagd på fra begynnelsen av 80-tallet, frem til rundt midten av 2000-tallet. Det er mange som foretrekker disse over den noe dyrere Standard'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et røvrekjøp. Kjøpte selv en Traditional for et par måneder siden til fullpris :-(

Jeg oppgraderte da fra en Studio, og vil si at forskjellen er veldig stor. Traditionalen har for det første en helt annen følelse av kvalitet over seg.

Lydmessig er det også stor forskjell, da det er vesentlig fyldigere lyd i traditional over Studio.

I tillegg har traditional tykk hals, som kan være litt uvant, og vanskelig å spille på hvis du har små hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kampanje hos alle registrerte Gibson-forhandlere frem til jul (ca), og er et godt kjøp. Kampanjen begynte 16. november. Vedlagt er en oversikt over modellene og priser. Skal prøve å få alle ut på www.backstagemusikk.no i løpet av dagen også.

Og som vanlig ingen Leftyer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kampanje hos alle registrerte Gibson-forhandlere frem til jul (ca), og er et godt kjøp. Kampanjen begynte 16. november. Vedlagt er en oversikt over modellene og priser. Skal prøve å få alle ut på www.backstagemusikk.no i løpet av dagen også.

De prisene er jo rett og slett latterlige! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig. Gibson Lefty er vanskelig å skaffe i Norge. Det finnes ganske mange typer på lager hos importøren, så hvis du ser etter noe spesielt kan jeg nok skaffe deg en god pris i forbindelse med denne kampanjen...

Har du oversikt over hva som finnes på lager eller? Kunne vært artig å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er god og gitaren er knall forutsatt at du liker den relativt tykke halsen. For min egen del foretrekker jeg Classic eller andre varianter med 60`s slip taper-neck. Det er veldig stor forskjell på disse halsene. Så prøv den før du kjøper den, spesielt hvis du er vant til tynne halser fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.