Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitar strenger


mr.sc

Anbefalte innlegg

For min del er det også pris som er avgjørende siden jeg har noen gitarer, og de blir brukt en del, og strenger blir skiftet relativt ofte. Siden de D'addarios jeg bruker kanskje er identiske med andre langt dyrere merker, og jeg ikke har følt eller hørt noen forskjell tar jeg meg ikke råd til å være strengesoss. ;)

Er ikke d'Addario ganske dyrt i seg selv? Mener å huske at det var sånn, 120kr for en pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke d'Addario ganske dyrt i seg selv? Mener å huske at det var sånn, 120kr for en pakke.

38,- settet hos strenger.no

Sakset fra Gear Page:

This is Jim D'Addario here. . . .I find these threads very interesting. Unfortunatley there is a lot of myth and fantasy in some of them.

I can share with you that D'Addario is the largest manufacturer of strings in the world right here on Long Island. We have 800 employees in NY making strings and Evans drumheads. We produce 550,000 strings per day and devote ourselves to maintaining high quality standards. We have never purchased a string from anyone.

Yes there are only a handful of major string manufacturers and many of them including D'Addario make strings for other brands that you may play and love.

Many brands that out-source their strings from other manufactuers do have their own specifications so all strings are NOT THE SAME. It is true that prior to marketing D'Addario as a brand our family business was known as Darco Music Strings. We sold the company to Martin Guitars in 1969.

All D'Addario strings are made in the USA. Some major brands import strings. You should check your country of origin when buying.

D'Addario is also the only company that makes its own wire. We have two wire mills, one in Conn. and one in Mass. that make super high quality, specialized wires just for string making. One makes our core and plain steel wire and the other coated EXP wire.

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg er feelingen strengene gir meg viktigst på elektrisk. merker ikke store forskjellen i lyd, men hvordan de føles varierer stort. liker EB slinkys best på elektrisk. nå skal det sies at jeg ikke har prøvd alle merker.

Endret av brs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver å ikke henge meg for mye opp i merker, men på mine gitarer og da spesielt de akustiske har jeg aldri fått god følelsen med d'addario strenger. dette kan selvfølgelig være underbevisstheten min som vil ha et kulere merke på gitaren, jeg vet ikke. Uansett, jeg går for Fender DuraTone, Ghs Vintage Bronze og Ghs Boomers og Rotosound stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat på elgitar merker jeg ikke store forskjellen. Jeg har brukt D'addario, Ernie Ball, GHS, Rotosound og diverse annet oppgjennom, og så lenge de ikke er coatede så kan jeg ikke si jeg merker noen forskjell, så hva som sitter på gitaren er ett fett. Nå om dagen bruker jeg Dunlop siden disse koster 17kr/sett i 3-pakk fra stringsandbeyond.com ($9 for 3 sett på tilsynelatende konstant salg), og således ser ut til å være de billigste strengene de har. (Har aldri prøvd det aller billigste av strenger, som f.eks Louder som den lokale pusheren selger for 50kr settet, så de skal jeg ikke uttale meg om. Han i kassa sa de var ræv, så jeg har aldri tatt sjansen)

På akkustisk gitar er det derimot noe helt annet. Der merker jeg stor forskjell på strenger, hvor crispe de er når de er nye, og hvor lenge de lever før de begynner å dø ut, men det er jo en helt annen sak. (Her har jeg forsåvidt også slått meg til ro med Dunlop nå, selv om jeg fint kan bruke Ernie Ball Acoustic slinky og GHS Phos.Brz også. Styrer dog unna Rotosound og EB Earthwood da jeg synes disse låter litt slappere fra dag 1, og blir helt døde mye fortere enn de andre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe rart med måten D'Addario-strengene blir "slitt" på syns jeg, noen ganger kan en enkelt streng dø fullstendig mens de andre fremdeles er passe crispe. Det er mest merkbart på bass, men har samme erfaringen på gitar også. Ikke sånn at jeg nekter å bruke dem, men jeg foretrekker EB eller Rotosound hvis det er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.