Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitar strenger


mr.sc

Anbefalte innlegg

Strenger finner du rimelig på ebay.

Låter D`Addario strengene dine rart med EMG er det nok ikke strengene eller pickupene i seg selv som er problemet.

Da bør du få sjekket gitaren eller ampen din, aldri hørt om kompabilitetsproblemer mellom strenger og pickupmerker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke, nærmest hater hvorda D`Addario strenger låter..

Skal du ha billige strenger så ler deg å bruke ebay.com og handle strenger fra usa. er fort 1/3 av prisen der inkludert frakt.

Dean markley, ghs or dr er gode strenger og skjekke ut

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med D'addario? Har brukt det i nesten 20 år og ikke hatt noen negative opplevelser med dem. Jeg har prøvd andre merker ja, men forskjellene er jo marginale, og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke har erfart at et strengemerke er så fantastisk mye bedre enn et annet. (Relativt stor forskjell i pris dog...) Det eneste må være "husstrengene" til strenger.no. De likte jeg dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d'Addario har jeg ikke falt helt for på elektrisk. Har ikke en god forklaring egentlig, det føltes bare ikke helt riktig.

Jeg slo over til Ernie Ball på elektrisk tidligere i år, og føler meg veldig fornøyd med det. Totalt er nok forskjellene små, så om man finner et merke man liker, er det bare å bruke det. Ernie Ball har gunstige priser i det minste, 20kr per pakke fra Strings & Beyond. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Audun.

D`Addario funker helt greit.

Folk hører med øynene.

Mange strengemerker blir laget de samme stedene og er identiske bortsett fra pakkningen.

Har sett folk har kranglet om hvilke av to merker som var best her på GN før, der begge var laget på samme fabrikken og var identiske :D

Bruker EB om dagen(Har 40-50 sett liggende) siden jeg får de billigere enn andre merker fra Junaiten.

Funker helt fint akurat som de fleste andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Audun.

D`Addario funker helt greit.

Folk hører med øynene.

Mange strengemerker blir laget de samme stedene og er identiske bortsett fra pakkningen.

Har sett folk har kranglet om hvilke av to merker som var best her på GN før, der begge var laget på samme fabrikken og var identiske :D

Bruker EB om dagen(Har 40-50 sett liggende) siden jeg får de billigere enn andre merker fra Junaiten.

Funker helt fint akurat som de fleste andre merker.

Da ble det stille i fjøset! .... :D

For min del er det også pris som er avgjørende siden jeg har noen gitarer, og de blir brukt en del, og strenger blir skiftet relativt ofte. Siden de D'addarios jeg bruker kanskje er identiske med andre langt dyrere merker, og jeg ikke har følt eller hørt noen forskjell tar jeg meg ikke råd til å være strengesoss. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Audun.

D`Addario funker helt greit.

Folk hører med øynene.

Mange strengemerker blir laget de samme stedene og er identiske bortsett fra pakkningen.

Har sett folk har kranglet om hvilke av to merker som var best her på GN før, der begge var laget på samme fabrikken og var identiske :D

Bruker EB om dagen(Har 40-50 sett liggende) siden jeg får de billigere enn andre merker fra Junaiten.

Funker helt fint akurat som de fleste andre merker.

Har nok mye riktig her.

men forskjell i lyden til forskjellige strenger er det helt klar!

Jeg har i evigheter spilt med GHS boomers, DR pure blues og dean markley signatur (lilla)

Og jeg klarer ikke og få D`Addario til å låte slik jeg ønsker på mine 3 gitarer, de er rett å slett for brighte og mangler mids.Nå kan dette ha litt å gjøre med at jeg spiller på 011 og 012 sett, her her nok type strenger mer og si for lyden kontra 08.. Men å si at strenger nesten ikke påvirker lyden er jo helt feil etter mine erfaringer, er kanskje det letteste å prøve noe annet for å endre lyden!

Eksempel da jeg gikk fra GHS boomers, til Dean markley på hagstrøm`n ga mer merkbar forskjell en da jeg gikk dra wilkinson paf, til SD antiquites.. (nå skal det sies at jeg må ha vært heldige med wilkinson paf pickupsa da de låt helt fenomenalt kontra andre lydklipp jeg har hørt av dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.