Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Øvelse for å øke downpicking hastigheten?


toro1504

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...

Akkurat det samme måte jeg øvde downstrokes på. :D

Det er så typisk at når noen starter en tråd om downpicking begynner alle og snakke om Master of puppets og det er visst den beste øvelsen i verden.

Det er så mange andre som er like vanskelige og enda vanskeligere.

Megadeth-Tornado of souls:Ikke like kjapp som master of puppets,går i 195 bpm eller noe,MOP går i ca. 220 bpm,men intro riffet brukes det naturlige overtoner på forskjellige strenger.

Megadeth-Peace Sells: ikke den raskeste sangen men kult riff,krever litt presisjon og ferdigheter å downpicke rent i 140 bpm også.

Hva som helst av Iced earth-Jon Schaffer er kanskje metallens sykeste rytmegitarist.Downpicker det meste og har virkelig dreisen på gallop riffing og hør på låter som Pure evil og Stormrider.Lykke til med å downpicke dem hvis det er mulig.

Kreator-Hordes of chaos:Riffet etter introen downpickes.

Selv liker jeg å øve på galloprytme downpicking og med andre plektringsmøsntre.

Gallop 8 16 16 ned ned ned

Gallop 16 16 8 ned ned ned

gallop 8 16 16 ned ned opp

gallop 16 16 8 ned opp ned

Er ikke noe mester selv,men greier master of puppets 175bpm

Og har på det meste greid 205 bpm på kun åpen streng.

Øver med å downpicke powerchords når jeg gjør galloprytme eller downpicking.

Jeg øver alltid med metronom på det området.

Begynte i sommer med metronom og jeg ble overrasket hvor my bedre jeg ble.

Øv dritsakte begynn på 80-100 bpm og gå gradvis oppover når du får det til presist i tempo,ikke øk tempo hvis du ikke har kontroll.

Det er ingen vits i å ofre presisjon for hastighet.

Du får bare dårlig teknikk av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanderer en pils på den første som bruker ordet "nedslag" i stedet for "downpicking". Også heter det "galopp" på norsk. ;)

Mitt beste tips for å få raskere nedslagsteknikk er å hive den ut vinduet og bruke alternerende plektring. Enkel logikk - du må uansett flytte plekteret opp til oversiden av strengen igjen, hvorfor ikke legge inn et plekterslag på veien?

Men ikke hør på meg, egentlig - jeg får ikke til Master of Puppets eller Raining Blood om så jeg skriker.

Posten til Metalhead92 er ABC i hvordan bygge teknikk - samme tankegang som vektløftere bruker. Effektivt!

Dog, jeg hadde sagt at 80-100 er "passe fort". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telemarksnedslag?

Dette handler vel mer om utholdenhet enn teknikk, egentlig. Spill, spill, spill, spill, i det tempoet låta går i. Til slutt orker du det. Jeg hadde en periode hvor jeg var veldig hard på dette, kunne lett spelle gjennom Puppets-låta tre ganger uten at det var slitsomt... Nå som jeg stort sett ikke gjør noe annet enn å spelle tregrepsrock på øvinger og gigs og gitarene støver ned hjemme, har dette gått i dass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=CLdgFuw9r18

Hetfield kan ta seg en bolle! :D

Drit i å være rå på downpicking/nedslag. Øv heller alternaltiv og bruk kun downpicking der det høres best ut. Du får ikke "cred" av å være råest i verden på downpicking.

Beste tipset er å begynne rolig uansett, så jobbe seg oppover. Men det er dritkjedelig å sitte og hamre på e-strengen i 3 minutt i strekk. Bedre å lære seg sanger da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke hør på meg, egentlig - jeg får ikke til Master of Puppets eller Raining Blood om så jeg skriker.

Posten til Metalhead92 er ABC i hvordan bygge teknikk - samme tankegang som vektløftere bruker. Effektivt!

Dog, jeg hadde sagt at 80-100 er "passe fort". :)

Jeg bare snakker om mine opplevelser ved på øve på nedslag(spanderer du en pils eller?)

Raining blood og Master of puppets er relativt lette sanger,bare vanskelige å spille fort nok.

80-100 er langt fra passe fort hvis man skal spille metal,med mindre det er snakk om 32dels noter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=CLdgFuw9r18

Hetfield kan ta seg en bolle! :D

Drit i å være rå på downpicking/nedslag. Øv heller alternaltiv og bruk kun downpicking der det høres best ut. Du får ikke "cred" av å være råest i verden på downpicking.

Å ja?

Metallica fanboys over hele nettet skryter av at hetfield bare er den "beste rytmegitaristen ever" bare fordi han kan slå rask nedover.

Thrash gitarister får ofte "cred" for downpicking.

I metal sies det at man skal bruke downpicking så lenge det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja?

Metallica fanboys over hele nettet skryter av at hetfield bare er den "beste rytmegitaristen ever" bare fordi han kan slå rask nedover.

Thrash gitarister får ofte "cred" for downpicking.

I metal sies det at man skal bruke downpicking så lenge det lar seg gjøre.

Fett at du har fasiten på alt, O store Metalhead92.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten utelukkende alternate picking, rett og slett fordi det gir jevnest lyd for meg, uansett om jeg spiller i 120 eller 240 bpm. Gidder ikke drive å fisle under 200 bpm bare for å kunne briefe med at jeg spiller det med utelukkende nedslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.