Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Øvelse for å øke downpicking hastigheten?


toro1504

Anbefalte innlegg

En ting å tenke på er at når man spiller powerchords så vil det være forskjell på hvilken streng man treffer først, alt ettersom om hånda beveger seg opp eller ned. Igjen er det noe med hva som funker i forhold til ønsket resultat. Får du alternate picking til å låte likt som downstrokes, skal du ha en jævla strøken plekterteknikk... Og da mister du også alt fokuset som egentlig bør rettes mot showinga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker nedslag utelukkende kun når jeg skal ha ekstra "trøkk" eller overtone på en note eller no, eller hvis jeg skal spille seigt og tungt og jævlig. Hva jeg MÅ eller BØR eller SKAL gjøre kunne jeg ikke gitt mer faen i. Jeg gjør det som passer meg og høres fetest ut for meg. Alternate picking har alltid hovedsaklig vært styrken min, og det fortsetter jeg med :P

Endret av Nameless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare snakker om mine opplevelser ved på øve på nedslag(spanderer du en pils eller?)

Raining blood og Master of puppets er relativt lette sanger,bare vanskelige å spille fort nok.

80-100 er langt fra passe fort hvis man skal spille metal,med mindre det er snakk om 32dels noter.

Gi en lyd neste gang du er i nærheten, så spanser jeg en halvliter. :)

Var overhodet ikke ute etter å bli fortalt hvor lette sangene er - bare påpeke at jeg aldri har tatt meg bryet med å øve inn teknikken/hastigheten som behøves. Ser ikke behovet.

80-100 er passe fort (ikke dritsakte) for teknikkinnøving på et tidlig stadie - som var det du beskrev. Kohesjon, takk!

I metal sies det at man skal bruke downpicking så lenge det lar seg gjøre.

Gjør det nå virkelig det? Et par karer på YouTube/UG er ikke empirisk grunnlag.

Endret av PerA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett at du har fasiten på alt, O store Metalhead92.

Har jeg sagt jeg har fasiten på alt?

Er ikke metallica fan.

Finns mange bedre gitarister enn Hetfield

Gi en lyd neste gang du er i nærheten, så spanser jeg en halvliter. :)

Var overhodet ikke ute etter å bli fortalt hvor lette sangene er - bare påpeke at jeg aldri har tatt meg bryet med å øve inn teknikken/hastigheten som behøves. Ser ikke behovet.

80-100 er passe fort (ikke dritsakte) for teknikkinnøving på et tidlig stadie - som var det du beskrev. Kohesjon, takk!

Gjør det nå virkelig det? Et par karer på YouTube/UG er ikke empirisk grunnlag.

Bare tulla,liker ikke Pils.

Når sant skal sies greier jeg ikke å spille nevnte sanger i fullt tempo selv.

Men når jeg begynte hos min nåværende gitarlærer for over 1 år siden spilte vi sanger som seek and destroy som jeg alternate picked,men han lærte meg at jeg heller skulle spille downstrokes og begynte i sommer medå øve downstrokes og alternate picking som teknikker og har fått komplimenter av gitarlæreren min omat jeg utvikler god teknikk.Men jeg er ikke noe dyktig gitarist enda så greier ikkeå spille så enormt fort.Foretrekker presisjon fremfor hastighet.

Har overhodet ikke prøvd å fortelle noen hvordan noe skal gjøres eller prøvd å leke ekspert,hvis noen på forumet har fått det for seg.

Jeg er sikker på at nesten 99% av brukerne av dette forumet er 100 ganger bedre enn meg og har mange år mer erfaring.

Jeg prøver bare å dele min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten utelukkende alternate picking, rett og slett fordi det gir jevnest lyd for meg, uansett om jeg spiller i 120 eller 240 bpm. Gidder ikke drive å fisle under 200 bpm bare for å kunne briefe med at jeg spiller det med utelukkende nedslag.

Hver sin smak.

Men jeg velger å bruke nedoverslag pågrunn av lyden det gir og ikke noe showoff.

Har ikke ferdigheter til noe showoff greier enda, og hvem kan vel downpicke i 240 bpm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.