Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Øvelse for å øke downpicking hastigheten?


toro1504

Anbefalte innlegg

Og har sagt det?

Det visste jeg ikke.

Jeg bare hører på hva gitalæreren min sier og hva diverse sider på nettet sier.

Noe imot det?

Og jeg er ikke din kompis.

Jeg kjenner deg ikke en gang.

Jeg begynner å tro at du misforstår meg med vilje.

Master of puppets skal downpickes.

Hetfield spiller kun downstrokes.

Merk ordet _skal_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk ordet _skal_

Hvis du skal spille den helt autentisk som bandet gjør,så ja da skal den det.

"The rule of thumb when playing metal is that you ALWAYS want to down pick whenever humanly possible. Sometimes its much harder to down pick than to alternate pick, but if you can down pick, you sure as hell better do so! " Joel Wasanek

http://www.insanegui...-domination-pt1

"Guitarists of hard rock genres will often use downpicking as much as possible to create a "heavier" sound than the one created with alternate picking"

"Down stroke picking is a common technique in metal and thrash rhythm playing, notably exemplified by Metallica's James Hetfield, Megadeth's Dave Mustaine, Slayer's Kerry King, and Anthrax's Scott Ian among others"

Endret av Metalhead92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så flott at du gir oss fasiten på hvordan metal skal spilles, gjennom ei shabby internettside. Nå blir jeg nødt til å endre spillestilen min helt, og jeg takker deg for at du ledet meg inn i lyset. Jeg er blitt en ny mann.

Jeg forteller deg ikke hvordan du skal spille,hvis du ikke har skjønt det nå så ja...da kan vel jeg ha en mening om din evne til å tolke mine innlegg.

Jeg liker å downpicke,du kan spil MOP med alternate hvis du synes det høres bra ut,den spilles av bandet selv med downstrokes.

Hvis du spiller den med alt.picking spiller du den ikke autentisk med bandet.Ser rundt på nettet at de fleste foretrekker downpicking på akkurat den.

Den siden beviser ikke noe,men jeg sier bare at downpicking er veldig vanlig å bruke spesiellt i Thrash metal.

Jeg er enig det finnes ikke noen fasit,jeg har også fått råd og spille sanger sånn det fungerer for meg etter å ha spurt etter plektringmønster på en "guitar lesson på nettet".

MEn jeg liker å spille sanger som bandet gjør,hvis jeg kan det.

Har du problemer med det så lev med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så flott at du gir oss fasiten på hvordan metal skal spilles, gjennom ei shabby internettside. Nå blir jeg nødt til å endre spillestilen min helt, og jeg takker deg for at du ledet meg inn i lyset. Jeg er blitt en ny mann.

Ok,vis meg den riktig nettsiden så jeg kan lære meg gitar ordentlig og ikke feil som denne kunnskapslse nybegynner nooben sin nettside.

Så skal jeg skifte mening.

Forresyen fint bilde du har av deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grin meg ei elv og kom deg over den. Seriøst, kompis!

Skjønner ikke hvorfor du tror at jeg griner.

Siden du ikke forstår hva jeg skriver og sier regner jeg med at du er et ord jeg liker å kall noe på "R".

JEg har sagt jeg er enig og at det ikke finns noen fasit på det.

Jeg har bare delt noen gitaristers syn på hvordan master of puppets spilles,jeg fortalte om hvordan jeg likte og øve.

Det var du og han andre som begynte og avspore.

Det virker nesten som du er ute etter meg.Minner meg litt om å diskutere med slipknot maggots og avenged sevenfold fans.

Og om det er tilfelle så har jeg en ting å si til det.

Jeg sier det gjerne rett ut hvis du ønsker å høre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver ikke å endre din mening :)

Flott at du liker bildet mitt ;)

Dine innlegg forteller noe annet.

Men jeg har sagt meg enig med deg at det finnes ikke noe fasit,så slutt å klag.

Og hvis det nye profilbilde ditt var dedikert til meg,vil jeg bare si at jeg føler meg veldig smigret.

Men den metoden der er bare rett å slett barnslig.

Jeg driter i åssen du spiller gitaren din,du kan spille med ræva om du vil for min del.

Men slutt å kom med falske anklagelser.

Jeg tror jeg vet litt bedre enn deg hva jeg mener med innleggene mine så ikke prøv å si noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker presisjon fremfor hastighet.

6129.jpeg

Jeg var i akkurat samme situasjon som Metalhead92 her, for noen år siden, bare omvendt. Noen posta at de skulle lære seg Master of Puppets, og jeg sa at "du kan like gjerne altpicke det". Folk sa "nei, man kan jo ikke altpicke Master Of Puppets" osv. Jeg finner ikke igjen den tråden, men det hadde vært artig å se hvor mange av dere som har skifta mening over åra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.