Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Øvelse for å øke downpicking hastigheten?


toro1504

Anbefalte innlegg

Da foreslår jeg at du begynner å jobbe med alternate-teknikken din, og skaffer deg EMGz for ultimate speed.

Jeg trodde jeg gjorde det hver dag ,men alternate picking er kanskje noe annet en opp ned opp ned.

synes jeg skrev det tidligere i tråden for et øyeblikk siden.

Sanger som downpickes skal downpickes sånn jeg ser det.

Gidder ikke øve på kun alt.picking fordi noen eksperter sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg gjorde det hver dag ,men alternate picking er kanskje noe annet en opp ned opp ned.

synes jeg skrev det tidligere i tråden for et øyeblikk siden.

Sanger som downpickes skal downpickes sånn jeg ser det.

Gidder ikke øve på kun alt.picking fordi noen eksperter sier det.

Du kan da vel spille sanger akkurat sånn som du selv gidder? Når andregitaristen i bandet skriver låter, driter jeg i hvorvidt han spiller nedslag eller alternate, jeg spiller det sånn jeg selv synes det er hensiktsmessig, som regel en god blanding av en hel haug med teknikker. Harving i med nedslag i 8. deler er pisskjedelig i lengden, det samme er harving med alternate picking i 16. deler. Dette er derimot interessant.

Her må du bruke en god blanding for å få til rytmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er altså strengt forbudt å bruke echonomical picking på 3-noter-per-streng-fraser som opprinnelig alternate pickes?

Du underholder meg til tider mer enn det dama mi gjør hver kveld før vi legger oss.

Jeg driter i hvordan du bruker plektret og hva du og dama.

Som sagt så prøver jeg ikke å fremstå som ekspert eller fortelle noen hvordan de skal gjøre ting,selv om det virker som flere brukere ikke forstår hva jeg prøver å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du som sa at det fantes regler på hvordan man skulle spille metall, kompis.

Og har sagt det?

Det visste jeg ikke.

Jeg bare hører på hva gitalæreren min sier og hva diverse sider på nettet sier.

Noe imot det?

Og jeg er ikke din kompis.

Jeg kjenner deg ikke en gang.

Jeg begynner å tro at du misforstår meg med vilje.

Endret av Metalhead92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har sagt det?

Det visste jeg ikke.

Jeg bare hører på hva gitalæreren min sier og hva diverse sider på nettet sier.

Noe imot det?

Og jeg er ikke din kompis.

Jeg kjenner deg ikke en gang.

Jeg begynner å tro at du misforstår meg med vilje.

Å ja?

Metallica fanboys over hele nettet skryter av at hetfield bare er den "beste rytmegitaristen ever" bare fordi han kan slå rask nedover.

Thrash gitarister får ofte "cred" for downpicking.

I metal sies det at man skal bruke downpicking så lenge det lar seg gjøre.

Sitatene taler vel for seg, gjør de ikke?

I ain't your buddy, pal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitatene taler vel for seg, gjør de ikke?

I ain't your buddy, pal.

Spørs vel på hvem man spør,hvilken sjanger,tempo,rytme osv.

Og du har ikke gjort annet enn å misforstå mine innlegg.

Hvordan du tolker dem for være opp til deg,men jeg ser at du har misforstått meg mer enn bare litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel på hvem man spør,hvilken sjanger,tempo,rytme osv.

Og du har ikke gjort annet enn å misforstå mine innlegg.

Hvordan du tolker dem for være opp til deg,men jeg ser at du har misforstått meg mer enn bare litt.

Sjangeren er jo allerede spesifisert, det er metall. Når du kommer med et utsagn som "I metal sies det at man skal bruke downpicking så lenge det lar seg gjøre, så presenterer du det som noe som er opplest og vedtatt, altså en regel. Jeg har aldri hørt dette, til tross for at jeg har spilt metall i snart ni år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjangeren er jo allerede spesifisert, det er metall. Når du kommer med et utsagn som "I metal sies det at man skal bruke downpicking så lenge det lar seg gjøre, så presenterer du det som noe som er opplest og vedtatt, altså en regel. Jeg har aldri hørt dette, til tross for at jeg har spilt metall i snart ni år.

Jeg så det sto på en side som heter insaneguitar eller kanskje det var en annen side. http://www.insaneguitar.com/column/joel-wanasek/metal-rhythm-guitar-domination-pt1

Metall er vel ikke en bestemt sjanger er det?

Det virker som du spiller death metal,en metal sjanger jeg ikke bryr meg stort om.

Nå er vel veldig lite death metal(i hvertfall det jeg har hørt) ikke mulig for menneskerå downpicke sannsynligvis.

Skal jeg spiller 16 dels noter bruker jeg alternate.

Skal jeg spille 8 dels noter i f.eks 160 downpicked jeg uansett.

Er som jeg har sagt 150 000 ganger at jeg ikke er verdens beste gitarist og ikke har all verdens hastighet,jeg satser på presisjon foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.